Anbefalte innlegg

Ja takket være dine gode venner kommer nok bilen på veien igjen fortere enn du aner ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å få litt hjelp i en sånn krisesituasjon ja :) Begynner å savne å kjøre bilen jeg : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å få litt hjelp i en sånn krisesituasjon ja :) Begynner å savne å kjøre bilen jeg : gråter :

du kan få kjøre litt coupè til lørdag da vettu! (prøveskilter er kjøpt ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SNASK!!! Lyden på bilen din er :tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det og bytte ventil løfterne med toppen i bilen?

 

Min tikker noe så forferdelig...

(MC motor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det og bytte ventil løfterne med toppen i bilen?

 

Min tikker noe så forferdelig...

(MC motor)

 

ja det skal nok gå, tror ikke folk hos audi tar å skrur av hele toppen for å bytte noen ventilløftere i toppen. bare å ta av topplokket så ser du hva ellers du må skru ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppdeksel og kammen så kan du bare plukke ut løfterne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da slutter den og tikke?

Det hørtes nesten for enkelt ut...

 

Hva deler trenger jeg til det da?

 

Løftere og toppdeksel pakning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om den slutter å tikke det veit jeg ikke, men om det er slitte løftere som gjør det så ja.. Trenger ikke noen ny pakning. Det er en feit gummilefse som ligger rundt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva annet er det som kan gjøre at det tikker da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på en 8v\10V er det en relativ enkel sak og bytte løftere, og det gjøres med toppen i bilen. Av med topplokk,og ut med kam. nye løftere nedi og sammen igjen!

1.Husk og få lagerbukkene til kammen på samme plass som de stod!

2.Bruk moment.

3.Sett merke på reg.reim og reimdrev for og angi posisjon, eller aller best - drei motor til stempel no1 er i tdc. da stemmer all merking overens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og jepp, det slutter og tikke! Den klassiske VAG tikkingen er utelukkende pga løfterne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med topplokk,og ut med kam.

Av med toppdeksel ... Er litt kjipt å ta av hele toppen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med toppdeksel ... Er litt kjipt å ta av hele toppen

 

Vel, et topplokk er vel en betegnelse av "lokket" til toppen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips for rimelige deler i USA: http://www.sjmautotechnik.com

Fikk pakke på 3 dager, 3.5 kg, 70 daler i porto. (og moms etterpå..)

 

Scott har det meste av deler, og jeg sparte ca. 2000 på 2 hjullagre, sotninssats, topplokksbolter, div filtre og 10 styringer samt to wastegatemembraner. (tilsammen ca.6000 ink porto og moms.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.