Anbefalte innlegg

Jeg har en 89' Corrado g60/turbo som jeg har montert AF-måler i.

Kjøpte en orginal Autotimer måler fra fasterthanthem.com i USA for å være sikker på å få kvalitet, men begynner å tvile på resultatet nå.

 

Satt i måleren og loddet på den svarte ledningen fra lambdaen (var 2 hvite og 1 svart ledning fra lambdaen totalt).

Resultatet er en A/F måler som lyser litt i hytt og gevær, varierer mellom første halvdel rød-orange. Den er litt avhengig av gassen, men den kan godt gå opp og ned mellom rød og orange på på tomgang også.. da egentlig bare den nederste røde prikken skulle lyst. Den har aldri vært over halveis, så har aldri vært på grønn.

 

Noen som har vært borti lignende eller kan ha en forklaring på hva som er galt?

Skulle ikke være dårlig kontakt i ledningen inn til måleren heller.

 

mvh

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også hopper og bukser rundt omkring.

Slo meg til ro med at digifanten er dum som et brød og ikke greier å justere den bedre inn.

 

Ser tydelig diggilagg nå jeg gir på - da sliter den vilt med å stille inn før den setter på med masse bensin til slutt.

 

På min får den mer en nok bensin - i følge måleren er det utenfor skalaen - men vet ikke hva jeg skal stole på ... Sikker på at du gir din nok bensin ? at ikke det måleren viser er rett ??

 

 

Noen sa en gang at a/f måler på org lambda er bortkastet - snakk om at du måtte ha inn en egen lambda å montere den på ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det "noen" engang prata om, er nok det at man må ha bredbåndslambda, for å utnytte A/F måleren, da en normal lambda kutter ut ved ca 35% pådrag, da går motoren på et standard oppsett etter dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en 'vanlig' lambdasensor sier deg igrunn bare en ting, er du fetere eller magrere enn stoichiometrisk, delvis blanding 14.7:1

Den har rask respons og svinger fort. Motorstyringen ligger hele tiden og justerer denne opp og ned.

 

Skal du ha korrekt blanding må du ha en bredbåndslambda som klarer å si nøyaktig hvor fett eller magert du kjører. Disse klarer å måle fra blanding rundt 9:1 og hele veien opp til ren luft (ca 21% oksygen)

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.