#1 Skrevet August 16, 2005 Heisann! Jeg har planer om å kanksje kjøpe Lars Østheim sin mk1 g60 turbo. men jeg vil vite om jeg kan få godkjent det først.. jeg prøvde å ringe biltilsynet, men de sendte meg bare videre til møller. på møller sier de at de har kun med ombygging til en evt motor som kom i det chassi det er snakk om. og siden det hverken kom g60 eller turbo i einseren så vet ikke jeg hvor jeg skal henvende meg nå.. noen som vet noe som kan være til hjelp? et biltilsyn som ikke bare setter deg videre til møller for eksempel? på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2005 Tror det blir vanskelig å godkjenne Mk1 med G60 turbo.. Men kan jo være heldig med biltilsynet..Hørt at både tilsynet i Halden og i Drøbak er veldig ålreite ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2005 Tror det blir vanskelig å godkjenne Mk1 med G60 turbo..Men kan jo være heldig med biltilsynet..Hørt at både tilsynet i Halden og i Drøbak er veldig ålreite ? for det jeg evt tenkte å gjøre var å stille ned trykket så mye som mulig, slik at det vil ligge på lik linje med en 16V. for da er det bare skiver bak som må til, men hvis dem vil at det skal godkjennes som en g60 vil det bli ganske umulig, for da krever dem 280mm skiver foran. veit at han med den rød har det, men han bruker adapter til kalipperen og bruker dermed ikke hele skiva. møller som da skal godkjenne disse bremsene vil bare stå å le av deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2005 Kan jo prøve å bremse den med veeeldig lite ladetrykk, og legge frem det som dokumentasjon..Er jo skiver bak på golfen til Lars..Men spørs om dom slår seg vrange på at det ikke er 16v som sitter i..Er visst også nesten umulig å få det godkjent med 16v nå også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2005 er jo bare så sykt kjedelig hvis det skjer noe og den ikke er godkjent.. er din godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2005 Dette burde du få godkjennt! En kompis her i Molde har godkjenningspapirer fra BLT i sverige på turbosats til einser! Husker ikke i farta hvor mye hk den er godkjennt med, mener det var rundt 135 hk! Uten skiver bak!! Det du bør gjøre er å få benket den med lavt ladetrykk, biltilsynet vil da plombere wastegaten, men vil tro du får det godkjennt! Min skal godkjennes med 150 hk! Ikke særlig koslig å kjøre rundt med en ikke godkjennt gatebil! Kan fort bli gjelds-slave resten av livet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2005 er jo bare så sykt kjedelig hvis det skjer noe og den ikke er godkjent.. er din godkjent? Min er godkjent som G60.. Men er jo bare å ringe rundt til biltilsynene i Norges land..Så kanskje treffer du på noen ålreite folk..veit de finnes, selv om det ikke er mange av dem...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2005 Får tüv på G60 i golf 1 men da må bilen nok fremvises i tyskland... biltilsynet og møller er det nok vanskelig å få til det med.... men er jo bare å mase.Problemet er nok at her er det bygget først for så å forsøke å godkjenne etterpå.... de er mer medgjørlige dersom man spør først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 16, 2005 Kan jo alltids ringe på forhånd å forhøre seg litt...Så komme igjen ei god stund etterpå, og refere til samtale, og si at nå er den ferdig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...