Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut eksos anlegget på en S6 4,2 men hvordan vil det fungere med følere på cattene? Vet at på Mercedes stopper bilen hvis følerne blir koblet ut pga at hjernen føler at noe er feil! Hvordan fungerer det på min? Kan jeg bare fjerne cattene eller må jeg la de stå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å bytte ut eksos anlegget på en S6 4,2 men hvordan vil det fungere med følere på cattene? Vet at på Mercedes stopper bilen hvis følerne blir koblet ut pga at hjernen føler at noe er feil! Hvordan fungerer det på min? Kan jeg bare fjerne cattene eller må jeg la de stå?

 

Nå har jeg ingen erfaring med S6 4,2 men snakker du om lambdasondene? Generelt vil du hvertfall ikke kunne bare fjerne lambdasondene, men du kan erstatte cattene med f.eks dp eller rakrør, men du må ha inn feste til lambdasondene fordi som du sier så gir disse signal til hjernen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva de heter men jeg har 2 catter og det går en dingseboms ut fra hver av dem med ledninger! Er det bare å sveise på nippler da og montere disse inn i røret som blir der istedet for cattene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen med S6 som har byttet eksosanlegg som husker hva de gjorde eller hva som skjedde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kalles lambdasonder og sniffer på eksosen på bilen for å registrere blandingsforholdet luft/bensin, og gir signaler til hjernen som justerer fortløpende.

 

Du er nødt til å ha disse på plass i eksosen, ellers går bilen like dårlig som en traktor-henger full av dritt. Dermed må du få sveiset inn nipler som disse kan skrus inn i. Hvis du får et eksos-verksted til å gjøre jobben for deg, så har de helt sikkert nipler til å sveise inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk akkurat beskjed nå at det ikke er den (lamda....) greia men at det er en føler som sitter i katten! Er den der bare for å sjekke at catten er i orden? Når jeg starter motoren lyser det ett gult Cat lys på instrumentbordet! Så da må jeg spørre igjen:) Kan den fjernes? eller? Eventuelt noen som vet hvor jeg kan få tak i noen racing catter? Og helst til en overkommelig pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd den ut og kjørt en tur uten! Merket ikke noe forskjeld på bilen og ingenting begynte å lyse på dashbordet! Kan det bare være en temp måler på catten som sier ifra hvis den blir overopphetet? Den er ca 5 cm lang og skrudd ned i overkanten på catten! og det går 1 ledning ut av den! De lamda greiene har 2 ledninger og sitter foran cattene! Trenger jeg den? Kan den bare fjernes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen med S6 som har byttet eksosanlegg som husker hva de gjorde eller hva som skjedde?

Noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så sett den inn i røret bak lambdaene...for sikkehets skyld...

 

Nyere modeller har ofte to lambda-sensorer(pr. rør); før og etter cat.

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en temperaturmåler som måler temperaturen i katalysatorene. Om temperaturen overstiger 800 grader tennes det en lampe med "CAT" inni bilen. Finnes bare på Audi med V8-motor frem til 1996. Ikke akkurat kritisk funksjon, men kjekt å beholde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.