#1 Skrevet August 16, 2005 Har nå nettopt kjøpt meg ny bil. i den er det clima og ac. men når jeg trykker på ac knappen så skjer det ikke noen ting ingen tegn til at pumpa kobler inn. fått en til og trykke på knappen mens jeg sto ved motor rommet, men kunne ikke høre noen som helst antydning til at den kobler inn. men hvis det er for lite ac gass på den. vil det gjøre at den ikke kobler seg inn? eller er det noe annet som gjør at det ikke skjer noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2005 Lite gass kan gjøre at den ikke starter. Ellers kan det være mye som gjør at den ikke starter...ville sjekka feilkoder i første omgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2005 Lite Gass som ble nevnt kan være en ting.Tykk føler kan også være feil på.Du kan jo skjekke om pumpa virker da enkelt,bare og ta en ladning fra batteriet ned på kontakten til kompressoren og se/høre om det klikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2005 Jepp. skal prøve og tyvkoble den etterpå. titta på feil kodene som man kan få fram i klima displayet. men kom ikke opp noe om feil på ac. bare noen andre spjeld i varme aparatet som det kom feil meldinger på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2005 Går vifta i motorrom når du trykker på AC da? den skal slå inn den og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2005 Vifta på radiatorene du tenker på? står jo to stk vifter der. men dem bare starter når motoren er varm. skal kannsje starte dem også når ac knappen i bilen blir trykt in 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2005 De ja...den skal starte de og når AC blir trykt inn.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2005 Kannsje det må være nok ac gass for at noe skal starte da. at det er en sikkerhet inne som gjør at hverkebn ac pumpe ell kjøle viftene starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2005 Du kan dra av kontakta på trykkbryteren og sette over en ledning i den så tror klima'n din at du har nok gass. Da skal du høre at pumpa slår inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2005 Da har jeg prøvd dette tipset. nå starta ac pumpa og viftene starta skal få fylt opp gass systemet i morra håper jeg. så får vi se om det er lekasje et sted ell om det har siget ut av naturlige årsaker takker så mye for tipset hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 17, 2005 Da har jeg prøvd dette tipset. nå starta ac pumpa og viftene starta skal få fylt opp gass systemet i morra håper jeg. så får vi se om det er lekasje et sted ell om det har siget ut av naturlige årsaker takker så mye for tipset hvertfall. Så bra at det virket da. Når du skal fylle gass så sitter venlilen for det innenfor trykkbryteren som jeg har vist på bildet, du må skru av den og ha med deg ledningen din for å sette den i kontakta for å få pumpa til å gå. Skal være 1100g med gass hvis den er helt tom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...