9" bremsekraftforsterker i golf 1?

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte bremsekraftforsterker i golfen min, har skaffa meg en fra en gti 16v altså en 9", fester og alt er likt, men lengden er forskjellig, noen som har gjort dette?

I såfall hvordan? :confused: har tenkt på å lage nytt 2 cm kortere feste...

Takker for Tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns å huske noe om at bremsekraftforsterkeren fra Scirocco 16V skal være plug & play.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på gti 8v og 16v forsterker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på gti 8v og 16v forsterker?

Nei begge er 9" men rocco 16V har større masterpumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.. Jeg har jo byttet til GTi forsterker i roccoen. Det var jo bolton det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er litt offtopic men jeg tror vi må ha tungen rett i munnen så ikke det blir blandet inn for mange varianter.

 

G1 fås som alle vet med forskjellig størrelse på bremsekraftforsterkeren. GTI utgaven har 9" og 20.xmm bremsepumpe.

 

Forskjellen mellom 20mm bremsepumpen og 22mm bremsepumpen er lengden på innstikket i selve bremsekraftforsterkeren. 22mm er for lang til Golf 1 9" bremsekraftforsterkeren.

 

For å få tilgang på 22mm bremsepumpe uten å måtte maskinere noen av delene så benyttes 9" bremsekraftforsterker fra '85/'86 Golf Cab eller Scirocco 2. Disse har muligheten til å benytte 22.XXmm bremsepumpen fra Scirocco 2 16V, Golf 2 , Passat osv.

 

Alternativet er å benytte 9" bremsekraftforsterkeren fra Golf 2, men her må det som nevnt i første innlegget, hvor staget fra bremsekraftforsterkeren inn på pedalen modifiseres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker rett måtte jeg bytte enden på staget som gikk på pedalen for at pedalen skulle komme lengre inn i kupeen. Hvis ikke sto den veldig langt fram, altså staget er litt kort. Stemmer det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker rett måtte jeg bytte enden på staget som gikk på pedalen for at pedalen skulle komme lengre inn i kupeen. Hvis ikke sto den veldig langt fram, altså staget er litt kort. Stemmer det da?

Benyttet du G1 GTI eller G2 GTI 9" bremsekraftforsterker?

Hvilket feste mot torpedoveggen benyttet du? Orginale eller det som fulgte med bremsekraftforsterkeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte fra G1 GTi. Trolig 9" siden den var MYE større enn den orginale.

 

Samme feste sto på den fra golfen som var på roccoen orginalt. Så jeg brukte det orginale. Ble trangt å skru bak der, men det gikk da. Kappet noen fastnøkler. :D

 

Eneste jeg måtte gjøre var å bytte endeleddet på staget. Enda tror jeg bremsepedalen kanskje skulle vært enda lengre bakover..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.