Anbefalte innlegg

leser litt i haynes manualen, der står det at det skal være mulig å lese av feilkoder om du har monojetronic fuel injection, noe jeg da har...

 

 

hvordan og hvor leses disse av? og hvor kan jeg finne kodene ?

 

 

har problemer med at bilen er veldig lav på tomgang og går veldig ruskete

 

bilen står og "hopper" når den står på tomgang, og noen ganger så pulserer også tomgangen mellom 500 og 1500rpm .. dette er utrolig kjedelig skal være slik

 

 

noen som har noen idè'er eller kan jeg like greit bruke en formue på å la møller kikke på det (de burde vite hvordan det fixes)

 

 

mvh

 

 

Dan Stamnes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig justert choke eller falskluft kan gi slike symptomer. Hadde det på roccon inntil nylig. Etter å ha prøvd meg litt frem på choken går den som ei klokke. : ja :

 

Edit: Ellers har vel du feilkodeblinker om jeg ikke tar helt feil. Tipper den er plassert like bak girstangen din, under et plastdeksel. Mener det var der den satt på corradoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig justert choke eller falskluft kan gi slike symptomer. Hadde det på roccon inntil nylig. Etter å ha prøvd meg litt frem på choken går den som ei klokke. : ja :

 

Edit: Ellers har vel du feilkodeblinker om jeg ikke tar helt feil. Tipper den er plassert like bak girstangen din, under et plastdeksel. Mener det var der den satt på corradoen.

 

 

hmm.. kansje det er dèt de 2 pluggene under der er...

 

 

hva skal kobles innpå der da? vanlig lyspære/diode?

 

hadde roccon monopoint?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om kanskje "forgasserflensen" din er gåen...

Spray litt startgass rundt den mens bilen sviver, og se om motoren ruser seg opp...en vanlig del å skifte, og hadde selv de samme symptomene på min forrige bil med tilsvarende motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har monojetronic fuel injection, noe jeg da har...

 

Dårlig justert choke

 

Jeg har aldri hørt om noen injectionsystemer som bruker choke? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Doh.. :D

 

Ser han under meg også har trodd det var snakk om gassermotor. :D

 

Da skylder vi på falskluft. ;) Gåene slanger eller pakninger. Da har du tomgangsregulator vel, som kan være gåen, tett eller gåene pakninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var feil link ja, og nå finner jeg ikke den rette. :D

 

Send en PM til Kay Langhelle. Han er en racer på dette. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Doh.. :D

 

Ser han under meg også har trodd det var snakk om gassermotor. :D

 

Hvis det er meg du sikter til, så legg merke til at jeg skrev " forgasserflens" , siden monojetronic innsprøytningen kan minne litt om gasser på enkelte områder.

Var iallefall del nr 33 på bildet jeg snakket om....

 

rp.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testa med startgass rundt hele greia.. fortsatt ingen forandring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden monojetronic innsprøytningen kan minne litt om gasser på enkelte områder.

 

Ja, man kan si det sånn at en Monojet er en elektronisk forgasser, i stedet for en vakuumforgasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ingen som veit åssen jeg får lest dem av da? bruke vanlig 12v diode og stappe neddi der eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må vell helst koble den på en vas eller noe lignende.(diagnose apparat for vag) har du en kompis eller noe så kan vel han låne med seg 1551 en dag så dere får sjekke uten at det koster deg skjorta. er sikkert ikke så dyrt å dra på møller å få lese av feilminne heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vel til at jeg må betale for jobben da gitt! isj da!

 

 

ta bort katalysatoren min snart og. mulig den er tett og kan forårsake dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av det problemet ditt???

Jeg har identiske problemer med min. Har du noe gode råd? Som ikke omhandler 5 liter bensin og en fyrstikke....... : bh ::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.