#1 Skrevet August 17, 2005 Eg lurer på hvilke slanger/rør som bør rengjørest før eg setter inn ny g-lader! Vil ikke risikere et havari.... hvem vil vell d Må eg rengjøre intercooler? Andre tips anngående innsetting av ny glader mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2005 Jeg rengjorde alle trykkslangene, altså den fra lader til intercooler, også fra IC til innsug. Tok også returrøret og slangen til luftfilter! Kan også lønne seg og skifte oljeslangen som går fra motor til lader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2005 Er litt vanskelig å få løst det røret som går direkte innpå intercooler fra lader.....har rengjort resten! Slangen som går fra intercooler og ut ( ikke til lader) bør den og rengjørest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2005 Rengjør alle slanger/rør/intercooler, coolern er det laveste punktet, så her ligger det ofte masse dritt! Retur-røret med tomgangsstabilisator, og tilhørende slanger, rengjøres også! Avfetting og vanlig hageslange holder i massevis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2005 Som nevnt, vask ALT. Ta helst ut intercooleren og vask den godt, fant en 1/2 liter olje der første gang jeg gjorde det. Pass på at alt er TØRT når du setter det sammen, spesiellt inne i intercooleren. Jeg satte en varmevifte på intercooleren over natten for å være sikker på at den ble tørr innvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...