Anbefalte innlegg

Heisann..

Her om dagen når jeg kjørte begynnte jeg plutselig og høre en knirkelyd når jeg bremset, har denne knirkelyden hver gang jeg bremser nå...hva er det forno? noen som har en løsning? er dette vanlig problem?

høres lissom ut som en dør som lukkes og knirker noe sykt..

Høres ut som om det er en fjær eller no nedi der som trenger og smøres...høres ut som om lyden kommer fra under bremsevæskebeholderen et sted, inni bak der..

Bilen er forresten en corrado G60 1989

MVH Fredrik Helberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker det holder for deg og ta ut bremse klossa og gjøre reint anlegsflatene og så smørre anlegsflatene med kobber pasta(alså ikke smøre mellom klosser og skiver men der klosen viler mot stempelet og andre anlegs flater, info for alle som ikke kjønte dette he he)

garanterer nesten at lyden da vill bli borte

for det er ikke sånn volvo hyl når du bremser??

Uansett skru opp bremsene dine rengjør og se på dem,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker det holder for deg og ta ut bremse klossa og gjøre reint anlegsflatene og så smørre anlegsflatene med kobber pasta(alså ikke smøre mellom klosser og skiver men der klosen viler mot stempelet og andre anlegs flater, info for alle som ikke kjønte dette he he)

garanterer nesten at lyden da vill bli borte

for det er ikke sånn volvo hyl når du bremser??

Uansett skru opp bremsene dine rengjør og se på dem,

Okai, kan jo prøve...bremseklossene er nesten helt nye, bytta for en måned siden..

Også høres det ikke veldig ut som om lyden kommer derifra...men får teste, håper det får vekk lyden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du nylig har byttet og ikke brukte noe smøring på kontaktflatene (ikke mellom kloss og skive seff :P ) Så vil nok dette hjelpe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff..dette var veldig flaut...var ikke det dere regnet med, men takk for forslag...tror jeg holder svaret for meg selv... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff..dette var veldig flaut...var ikke det dere regnet med, men takk for forslag...tror jeg holder svaret for meg selv... :o

Hehe.... Ingenting er for flaut her. Fortell nå da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du lagdt igjend noe værktøy he he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du lagdt igjend noe værktøy he he he

Hmm, nei...var et rele som er festet ved vifta som hadde knekkt av, og hver gang jeg bremset da kom dette innat viften og laget sånn stygg ulyd..

merkelig at jeg ikke så dette...men men...

Ekke greit alltid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nei...var et rele som er festet ved vifta som hadde knekkt av, og hver gang jeg bremset da kom dette innat viften og laget sånn stygg ulyd..

merkelig at jeg ikke så dette...men men...

Ekke greit alltid..

Okay. Greit å finne ut av det da. Og sikkert en enkel feil å fikse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei der ser du ikke altid likke lett og finne feilene, tenkt på oss som jobber på værksted da og kunden kommer inn og sier han hører en ulyd inne i mellom. feilsøking er dyrt, og veldig riktig at kunden klarer og beskrive riktig ellers blir det dyrt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.