#1 Skrevet August 18, 2005 Hvilket 4x4 system er det på utgående Passat 4-motion? Haldex eller Torsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2005 Hvilket 4x4 system er det på utgående Passat 4-motion? Haldex eller Torsen? Sitter vel Haldex der såvidt jeg vet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2005 Nei. Passat B5 (3B/3BG) fra 1997 - 2005 har langsstilt motor med Torsen diff. Nye passat og andre modeller med tverrstilt motor benytter Haldex. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2005 på passat 3BG er det torsen (samme som Audi bruker på A4, A6 og A8) det som bestemmer om bilen har haldex eller torsen er hvilken retning motoren står i.. rettstillt = torsendiff tverrstillt = haldex gjelder på alle biler i VAG....så på nye passaten nå så er motoren montert på tvers, som igjen medfører at når den kommer med 4wd blir det med haldex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2005 Ok, takker for svarene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2005 Er det ikke viskose kobling også på de gamle??Syncro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2005 Hva mener du med gammelt... Hehehe.. Min 86 GT Syncro (32b) har senterdiff med vakumstyrt sperre Men ja, var viskose kobling på modellen etter.. (G60 syncro) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2005 Hva mener du med gammelt... Hehehe..Min 86 GT Syncro (32b) har senterdiff med vakumstyrt sperre Men ja, var viskose kobling på modellen etter.. (G60 syncro) Jaja hehe gammelt og gammelt. .Mente de nyere passatene som har 4 motion. og de "gamle" bruker syncro.skiller det ikke rundt 2000 en vei da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2005 Ok, her må ting taes punkt for punkt, eller rettere sagt, generasjon for generasjon. Passat 1: Ingen 4wd modell tilgjengelig Passat 2: Denne brukte første generasjon quattro, med 2 låsbare differensialer (midten og bak) Passat 3 og 4: Disse brukte viskosekobling, som i Golf og Transporter. Passat 5 og 5.5: Denne modellen bruker nok en gang quattro-systemet, nå med Torsen midtdiff på modeller med manuell gir, og planetutvekslingsgir på Tiptronicer. Samme som Audi A4/A6/A8. Passat 6: Denne bruker Haldex, som i Golf 4, 5, Audi A3 og TT etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2005 Ok, her må ting taes punkt for punkt, eller rettere sagt, generasjon for generasjon. Passat 1: Ingen 4wd modell tilgjengelig Passat 2: Denne brukte første generasjon quattro, med 2 låsbare differensialer (midten og bak) Passat 3 og 4: Disse brukte viskosekobling, som i Golf og Transporter. Passat 5 og 5.5: Denne modellen bruker nok en gang quattro-systemet, nå med Torsen midtdiff på modeller med manuell gir, og planetutvekslingsgir på Tiptronicer. Samme som Audi A4/A6/A8. Passat 6: Denne bruker Haldex, som i Golf 4, 5, Audi A3 og TT etc. Passat 5 og 5.5 da snakker vi 97-05 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2005 Passat 5 og 5.5 da snakker vi 97-05 Det er riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...