Anbefalte innlegg

Hvilket 4x4 system er det på utgående Passat 4-motion? Haldex eller Torsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket 4x4 system er det på utgående Passat 4-motion? Haldex eller Torsen?

 

Sitter vel Haldex der såvidt jeg vet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Passat B5 (3B/3BG) fra 1997 - 2005 har langsstilt motor med Torsen diff. Nye passat og andre modeller med tverrstilt motor benytter Haldex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på passat 3BG er det torsen (samme som Audi bruker på A4, A6 og A8)

 

det som bestemmer om bilen har haldex eller torsen er hvilken retning motoren står i..

rettstillt = torsendiff

tverrstillt = haldex

 

gjelder på alle biler i VAG....så på nye passaten nå så er motoren montert på tvers, som igjen medfører at når den kommer med 4wd blir det med haldex

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svarene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke viskose kobling også på de gamle??Syncro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med gammelt... Hehehe..

Min 86 GT Syncro (32b) har senterdiff med vakumstyrt sperre : rock :

Men ja, var viskose kobling på modellen etter.. (G60 syncro)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med gammelt... Hehehe..

Min 86 GT Syncro (32b) har senterdiff med vakumstyrt sperre : rock :

Men ja, var viskose kobling på modellen etter.. (G60 syncro)

 

Jaja hehe gammelt og gammelt. :P.Mente de nyere passatene som har 4 motion. og de "gamle" bruker syncro.skiller det ikke rundt 2000 en vei da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, her må ting taes punkt for punkt, eller rettere sagt, generasjon for generasjon.

 

Passat 1: Ingen 4wd modell tilgjengelig

 

Passat 2: Denne brukte første generasjon quattro, med 2 låsbare differensialer (midten og bak)

 

Passat 3 og 4: Disse brukte viskosekobling, som i Golf og Transporter.

 

Passat 5 og 5.5: Denne modellen bruker nok en gang quattro-systemet, nå med Torsen midtdiff på modeller med manuell gir, og planetutvekslingsgir på Tiptronicer. Samme som Audi A4/A6/A8.

 

Passat 6: Denne bruker Haldex, som i Golf 4, 5, Audi A3 og TT etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, her må ting taes punkt for punkt, eller rettere sagt, generasjon for generasjon.

 

Passat 1: Ingen 4wd modell tilgjengelig

 

Passat 2: Denne brukte første generasjon quattro, med 2 låsbare differensialer (midten og bak)

 

Passat 3 og 4: Disse brukte viskosekobling, som i Golf og Transporter.

 

Passat 5 og 5.5: Denne modellen bruker nok en gang quattro-systemet, nå med Torsen midtdiff på modeller med manuell gir, og planetutvekslingsgir på Tiptronicer. Samme som Audi A4/A6/A8.

 

Passat 6: Denne bruker Haldex, som i Golf 4, 5, Audi A3 og TT etc.

 

Passat 5 og 5.5 da snakker vi 97-05

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 5 og 5.5 da snakker vi 97-05

 

Det er riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.