Ettermontering av parkeringssensor bak

Anbefalte innlegg

Står litt lenger oppe om du leser en gang til Arve

 

 

det står ikke konkret hvor han kjøpte det. bare flere steder hvor det gikk ann å kjøpe de... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står ikke konkret hvor han kjøpte det. bare flere steder hvor det gikk ann å kjøpe de... hehe

 

Hehe... Ja. Ble litt mye frem og tilbake. Men kom over dette settet på QXL. Settet var helt nytt. Fyren som solgte det kjøpte det for å ha det i den nye bilen han hadde bestilt seg. Men så viste det seg at bilen han hadde kjøpt hadde det orginalt montert. Kjøpte settet for 300,- kroner. Tror det er en god pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Ja. Ble litt mye frem og tilbake. Men kom over dette settet på QXL. Settet var helt nytt. Fyren som solgte det kjøpte det for å ha det i den nye bilen han hadde bestilt seg. Men så viste det seg at bilen han hadde kjøpt hadde det orginalt montert. Kjøpte settet for 300,- kroner. Tror det er en god pris :)

 

Det var ingen upris nei. Biltema skal ha 449.- for det settet med dispalyet som viser avstanden. Får også et sett uten dette displayet og da koster det 299.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har også jeg fått montert ryggesensorer. tok 2 timer + tiden jeg brukte på å lakke sensorene.

Picture 348-2.jpg

Picture 351-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har også jeg fått montert ryggesensorer. tok 2 timer + tiden jeg brukte på å lakke sensorene.

 

Hvem har dette settet?

Har du bilde av den boksen som viser avstand og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har dette settet?

Har du bilde av den boksen som viser avstand og?

 

Settet får du kjøpt på Biltema til 299.- uten display som viser avstanden. Det finnes også et sett med display som viser avstanden og koster 449.-

Den lille boksen du ser i midten på bildet gir lyden når du rygger sammt at den blinker i takt med pipingen. Har ikke sett hvordan avstandsdisplayet til biltema ser ut. Den boksen til høyre er sentralen til systemet og monteres skjult i bagasjerommet

Archive_Product_images_43_Large_43-142_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm..

Ser greit ut, men blitt for "vortete" til at jeg vil montere det på min bil... tror heller jeg måtte forsøkt å bore et hull som var akkurat like stor som sensoren da, og lime den så den gikk kant i kant med fangeren... og ikke stikker sånn ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm..

Ser greit ut, men blitt for "vortete" til at jeg vil montere det på min bil... tror heller jeg måtte forsøkt å bore et hull som var akkurat like stor som sensoren da, og lime den så den gikk kant i kant med fangeren... og ikke stikker sånn ut

 

Hvet ikke om dette settet ville passet til Touran. Sensorene skal monteres minimum 50 cm over bakken, tror kanskje Du da ville få problemer med høyden på en senket Touran (fangeren er vell ikke høy nok?). Vurderte å kjøpe den nedre plast listen til fangeren ny og med hull til de orginale sensorene, men det hadde blitt for lavt med sensorene som jeg har : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bringer en gammel tråd frem i lyset igjen jeg.. :)

 

Nå som noen av dere har kjørt med et slikt billigsett en stund, hvordan er erfaringene..? Og ville det latt seg gjøre å montere de "lavere", er nemlig enig med TWG at de ser litt vortete ut og at en mer senket montering er ønskelig.. :) Finnes jo en drøss slike billige sett på ebay, men om Biltema sitt sett til 299 funker er det jo greit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bringer en gammel tråd frem i lyset igjen jeg.. :)

 

Nå som noen av dere har kjørt med et slikt billigsett en stund, hvordan er erfaringene..? Og ville det latt seg gjøre å montere de "lavere", er nemlig enig med TWG at de ser litt vortete ut og at en mer senket montering er ønskelig.. :) Finnes jo en drøss slike billige sett på ebay, men om Biltema sitt sett til 299 funker er det jo greit..

 

 

Settet fra Biltema fungerte veldig bra frem til jeg senket bilen 3,5 cm. Da kom sensorene for nærme bakken og begynte å slå ut på grus etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.