Rs6 m/235/35-19 på Passat?

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter brukte felger m/dekk. Har kommet i kontakt med en fyr som har et sett med rs6 felger med 235/35-19 dekk. Felgene har sittet på en A6, og har samme tekniske hidden som felgene til passat (tenker på bolt dim, impress osv) slik at de skal passe. Men så har jeg en annen kamerat som sier at 235 dekk blir for brede på min Passat 2002 modell? Noe sted jeg kan finne ut av dette før jeg handler???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel flere i klubben som kjører rundt på den dimensjonen hvis jeg ikke tar mye feil, tror du muligens kan subbe litt foran hvis bilen din er mye senket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme boltsirkel på Audi A6 og passat (5/112) og det skal ikke være noe problem med 235 dekk på bilen din, om inpresset på felgene er 35. Har selv 19x8,5" ET35 med 235/35/19 dekk, senket 60/40 på a4 og det går fint framme på denne, og om jeg ikke husker feil, så er det lik forstilling på a4 og passat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Tommy og Jan Terje. Ja, jeg mener også at dette skulle gå helt fint. Bilen er ikke senket! Jeg får nok sjekke hvor kompisen min har hørt at dette ikke skulle funke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lurer på om prisen jeg har fått er OK. Felger og dekk er 1 år gammelt. Rs6 felger med Wredstein UltraC 235/35. Dekkene har godt med mønster. Felgene skal være 99% strøkne. Kun en liten ripe i den ene felgen. Han forlanger 5.000 for dette. Er dette for mye, eller er det en god pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns prisen du har fått er bra, tror sharif tar 12- 13000 for disse felgene med dekk. hvis du ikke vil ha de, så vil gjerne jeg ha de:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lurer på om prisen jeg har fått er OK. Felger og dekk er 1 år gammelt. Rs6 felger med Wredstein UltraC 235/35. Dekkene har godt med mønster. Felgene skal være 99% strøkne. Kun en liten ripe i den ene felgen. Han forlanger 5.000 for dette. Er dette for mye, eller er det en god pris?

Fin pris det ja!

Husk også at usenket bil med 19 tom vil se rimelig dumt ut. 35mm senk er obligatorisk når man har 40 profil dekk eller lavere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns prisen du har fått er bra, tror sharif tar 12- 13000 for disse felgene med dekk. hvis du ikke vil ha de, så vil gjerne jeg ha de:)

Hehe... Skal si i fra hvis jeg ikke kjøper dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin pris det ja!

Husk også at usenket bil med 19 tom vil se rimelig dumt ut. 35mm senk er obligatorisk når man har 40 profil dekk eller lavere ;)

Ja. Enig det. 35mm. er vel passe. Bilen vil vel ikke subbe da?

Må jeg bytte demperne, eller holder det med å bare bytte fjærene? Bilen har rundet 40.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyren som selger påstår at dette er Rs6 felger. Stemmer dette?

rs6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, men er sikkert RS6 replika, ikke ekte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyren som selger påstår at dette er Rs6 felger. Stemmer dette?

stemmer det er RS6 felger ja. jeg hadde selv en passat 99 mod med samme type felger og dimensjon og med 50mm senking på orginale fjærer subbet det litt. men visst du går for disse så bør du senke 35-40mm og det har du en helt konge bil. felgene passer utrolig godt på passaten.

5000 for de felgene med dekk var nesten litt billig spør du meg. jeg kjøpe mine på shariff for en mnd siden og betalte 12995.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du senke bare 35mm, holder det antageligvis å bare bytte fjærer. Iallefall prøve dette først, og er du ikke fornøyd, så kan du bare kjøpe dempere senere også. Hadde 60mm framme på min før med org dempere, gikk jo fint det, men blir jo mye fortere slitt da : rolleyes

Det er RS6 felger ja, men det er vel replica felgene. hadde tenkt å kjøpe orginale RS6 felger, og hørte med Grenland Auto, de skulle ha neste 8000 kr stykket for de... : rolleyes ble ikke noe av det gitt. hehe

Replica felgene koster ca 1200 kr/stk på wheelie i tr.heim syntest jeg huske, og 5000 for disse med dekk, er vel ikke så ille pris vil jeg tro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange fornuftige svar. Blir nok ikke de felgene tror jeg allikevel. Det viser seg at et dekk er helt defekt (ut-spinnet). 2 nye dekk blir ca. 3.500,- kroner. Dermed synes jeg ikke at dette er så billig allikevel. Hva mener dere?

En senkning på 35mm blir aktuelt uansett tror jeg. Om jeg ikke kjøper disse felgene, så blir det noe annet (senest neste sommer). Da skal jeg forsøke med bare å bytte fjærene i første omgang.

Senkefjærer til Passat 2002 modell ønskes kjøpt :)

(Hehe... Legger inn annonse på kjøp/salg forumet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.