Anbefalte innlegg

Har et lite problem,så jeg søker hjelp/tips her.

 

Har kjøpt meg 9x16 Brock B1 felger og senere har jeg også gått til anskaffelse av brembo bremser,problemet er nå da selvfølgelig at bremsene er for store for hjula.

Hva gjør jeg? Felgene er helt nye.kun vært prøvemontert på bil.

Bremsene er også helt nye. og bare så det er sagt så er mindre bremser ikke en mulighet.

 

må ha da ha ganske store spacere og på 9x16 felger,blir dette ganske breit da(noe som forsåvidt er kult,men klarer jeg å valse nok?)

Må også file av litt av calippern,litt kjipt å vær voldelig med dei fine røde brembo calipperne da.

 

Går det ann å dreie av noe av innerbanen av felgen? er den tjukk nok så felgen ikke blir merkbart svakere? Er det blitt gjort før?.

 

Et siste alternativ er jo å selge 9x16 og gå på 17" i steden. Men 9x16 og masse senk syns jeg er meget kult da. Bør jeg i såfall gå for 8,5 17 brock b1 med polert kant og evnt noen spacere? eller er det andre 17" felger som kan vær bra? er forresten polert kant på 9x16 hjula jeg har liggende.

 

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye det er snakk om da ?? Desverre ikke alle felger som takler like store bremser. Ville iallfall ikke begynt å slipt/filt på felger...........ta heller kalipperen. Men er jo begrensa hvor mye du kan ta på den også. Du kan jo kjøpe ufo-fjørbeina mine og bygge dei om til 4-100 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Marco kjøpte Brembo av meg prøvde vi disse inne i Brock B1 felgene, og vi fant vel ut at du trengte 10 mm spacer. Felger med bred kant og store bremser går dårlig sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde igår med 25mm spacer og dem tar fortsatt litt borti,må file av calippern da. Vet du om marco har funnet løsning på dette? Andre tips?

 

Bør jeg gå for brock b1 8,5 17" eller er det ikke like kult som 9x16?

 

 

Usikker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

porche felger? noen tips/priser da? trodde det skulle gå greit i 17" jeg. Men vet du va Marco gjor? er han på forumet nå? Rudi vet vel kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

porche felger? noen tips/priser da? trodde det skulle gå greit i 17" jeg. Men vet du va Marco gjor? er han på forumet nå? Rudi vet vel kanskje?

ikke alle 17" som har nok laring heller nei. Problemet er at calipperene bygger mye utover

 

Mine 928 winterrader er til salgs for 11.000,- med adaptere og 195/40-16 Sp9000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et lite problem,så jeg søker hjelp/tips her.

 

Har kjøpt meg 9x16 Brock B1 felger og senere har jeg også gått til anskaffelse av brembo bremser,problemet er nå da selvfølgelig at bremsene er for store for hjula.

Hva gjør jeg? Felgene er helt nye.kun vært prøvemontert på bil.

Bremsene er også helt nye. og bare så det er sagt så er mindre bremser ikke en mulighet.

 

må ha da ha ganske store spacere og på 9x16 felger,blir dette ganske breit da(noe som forsåvidt er kult,men klarer jeg å valse nok?)

Må også file av litt av calippern,litt kjipt å vær voldelig med dei fine røde brembo calipperne da.

 

Går det ann å dreie av noe av innerbanen av felgen? er den tjukk nok så felgen ikke blir merkbart svakere? Er det blitt gjort før?.

 

Et siste alternativ er jo å selge 9x16 og gå på 17" i steden. Men 9x16 og masse senk syns jeg er meget kult da. Bør jeg i såfall gå for 8,5 17 brock b1 med polert kant og evnt noen spacere? eller er det andre 17" felger som kan vær bra? er forresten polert kant på 9x16 hjula jeg har liggende.

 

 

Christian

 

hei !

finn deg bremseskiver som er "dypere" bygger mer innover..

dette varierer mye hos de forskjellige bilprodusentene. spes bmw sine skiver bygger mye innover. du må lage adaptere for å feste kalliperen, men d er jo en smal sak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke alle 17" som har nok laring heller nei. Problemet er at calipperene bygger mye utover

 

Mine 928 winterrader er til salgs for 11.000,- med adaptere og 195/40-16 Sp9000

 

 

Bilde av dei felgene Frode?

 

Compmotive Mo i 8x16 går på? noen som har bilde av slike felger( i hvit) til golf 2/jetta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er 305x28 brembo-kitet i Compomotive 7x15" et 35 + 15mm spacer

bremser.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,har du klaring der? ser traaaaaaaaaaangt ut:) Cool da hvertfall.

 

Noen som tror 8,5 17" brock b1 går på? med evnt spacere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,har du klaring der? ser traaaaaaaaaaangt ut:) Cool da hvertfall.

 

 

Ja, litt klaring er det jo... var ute og kjørte med det i kveld. har jo fått skilt på doningen no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns folket om denne felgen

kyalami_front.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilde av golf 2 med 8.5 17" brock b1?

 

forslag til andre felger jeg kan kjøpe??????

Sleng ut tips da...............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns folket om denne felgen

 

Jeg elsker den! Har bestilt i 20" krom, men den kommer ikke på lenge desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av dei felgene Frode?

 

Compmotive Mo i 8x16 går på? noen som har bilde av slike felger( i hvit) til golf 2/jetta?

 

div_004.jpg

 

DSCF0418.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.