#1 Skrevet August 19, 2005 Heisann! Har fått en ulyd i bilen. Inni bilen er lyden tilnærmet lik som når eksosanlegget tar borti karosseriet - en slags vibrasjon. Lyden oppstår på tomgang rundt 1000 o/min (merkes best ved varm bil) og ved belastning idet dreiemomentet nærmer seg maks. Har sett på eksosanlegget og tviler på at det er årsaken - henger fritt hele veien. Kan det være motorfestene som begynner å bli slitt, bilen har snart gått 90.000km? Har ikke kjørt diesel før, men kanskje dette er kjent for andre. PS: tror lyden oppstod etter bilen ble "kvalt" ved en bakkestart... Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2007 samme skjedde med min golfv 1,9 tdi... men prøver også og finne ut hva det kan være.. kommer en forferdelig ulyd fra motoren på lavt turtall, så forsvinner det ved litt høyere turtall... send meg en PM. om du finner ut av noe, så skal jeg gjøre det samme.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2007 Ikke skriv PM. Få evt. svar ut på forumet slik at det kan hjelpe andre også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2007 hadde min på gromstad idag,, høres ut som om det er noe av det samme som er galt med min,, der sa di at det var drivhjulet som måtte byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2007 sorry...mente svinghjulet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2007 Jeg har det samme på min 03 modell A4 1.8TQ Men det er bare når det er kaldt om vinteren (kuldegrader) og til alt er blitt varmt, og hver gamg jeg har vært på hytta, da er det nedoverbakke i lan tid fra parkeringsplassen. Da blir antaelig eksos bare varm i forkant. Etter litt kjøring med belastnin antar jeg aososanlegget får termpen opp og "går seg til"? Har vært under, men kan ikke finne noen plass eksos tar borti.. fint med flere tips for hva dette kan være her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...