Tegning på differensial foringer Audi S2

Anbefalte innlegg

Noen som har tegninger på dette?

 

Den orginale har holdt i ca 1 år og 9 måneder. Litt dårlig dette, så tenkte jeg skulle lage nye i urethan eller poly?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den i bakkant får du den i poly. Powerflex-foring. Kjøpte min hos Face motorsport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tegninger på dette?

 

Den orginale har holdt i ca 1 år og 9 måneder.

Mvh Geir

 

mm... hvordan "holdt den ikke" lenger?... altså.. hvordan merket du at nå er den ikke lenger... ? bare undrer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mm... hvordan "holdt den ikke" lenger?... altså.. hvordan merket du at nå er den ikke lenger... ? bare undrer..

 

Merker det på litt hard giring, hvis man slipper klutsjen litt brått, så dunker det bak i diffen.

 

Vet Powerflex har men det er bare bak.. vil bytte de andre også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker det på litt hard giring, hvis man slipper klutsjen litt brått, så dunker det bak i diffen.

 

Vet Powerflex har men det er bare bak.. vil bytte de andre også.

 

 

 

... og hvis du går under bilen og vrir mellomakselen hardt frem og tilbake så vil du sikkert høre at det er inni diffen, og ikke festene utenpå.. byttet akkurat til poly bakre feste, og nye fremre fester på diffen, og allerde ved ryggeturen ut fra verkstedet kunne jeg konstantere at polyforingen bare gjør lyden enda mer distinkt og hard..

 

bare en tanke før du eventuelt setter i gang med stor operasjon for å finne ut at du ikke har kommet ett steg lenger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilen til bruttern så hjalp det veldig å bytte bakre diff foring, men på den så var det mer "klank" enn "dunk"

Quattro-dunken er ikke til å ungå :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og hvis du går under bilen og vrir mellomakselen hardt frem og tilbake så vil du sikkert høre at det er inni diffen, og ikke festene utenpå.. byttet akkurat til poly bakre feste, og nye fremre fester på diffen, og allerde ved ryggeturen ut fra verkstedet kunne jeg konstantere at polyforingen bare gjør lyden enda mer distinkt og hard..

 

bare en tanke før du eventuelt setter i gang med stor operasjon for å finne ut at du ikke har kommet ett steg lenger...

 

Har som sagt byttet denne før, og er den samme lyden, kan selvfølgelig hende at det er diffen, men vil uansett bytte foringer.

Men uansett, takk for tipset. :)

 

Men de fremre, er de bare å få tak i orginalt?

 

Kunne og tenkt meg å byttet girkassefestene og, har hørt at disse har en tendens til å bli slitne?

Noen som vet?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant ihvertfall ikke noen i poly i farten, så gikk for vanlig gummi.. men etter en "kjennetest" så kan jeg ikke si at de nye virker noe særlig stivere enn de gamle...

er uansett samme festene på diff som på girkasse.. (3b motor ihvertfall)..

bør vel være en enkel sak å lage til no isåfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.