Innkjøring av nyoverhalt motor/ny bil

Anbefalte innlegg

Har diskutert litt med en kamerat med overhalt og turbokonvertert motor idag. Vi blir ikke helt enige om hva han burde gjøre.. Jeg mener det beste er å ta det litt med ro i starten, det er jo det jeg alltid har blitt fortalt.

 

Han refererer derimot til denne artikkelen;

http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

og siden det står på internett, må det jo stemme? :D Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har diskutert litt med en kamerat med overhalt og turbokonvertert motor idag. Vi blir ikke helt enige om hva han burde gjøre.. Jeg mener det beste er å ta det litt med ro i starten, det er jo det jeg alltid har blitt fortalt.

 

Han refererer derimot til denne artikkelen;

http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

og siden det står på internett, må det jo stemme? :D Eller?

Ikke press motor (ingen kjøring med tilhenger eller maximalt turtall lenge), varier turtall ofte og bytt olje/oljefilter med korte intervall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til å være så mange motorbyggere i klubben (og på forumet) var det veldig få som hadde noen synspunkter. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest en tråd her på forumet om akkurat dette tidligere.. Prøv et lite søk gammern :rolleye: , så finner du den sikkert;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg lest/praktisert:

Kjør gjerne hardt, bare ikke lenge om gangen. Varier turtall, belastning under innkjøring. Og bytt olje ofte. Bare luntekjøring tjener ingen hensikt annet enn å drøye innkjøringsprosessen unødvendig lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn: Det er flere tråder, men.. :D

I feks DENNE står det jo litt, men det er flere jeg ønsker skal komme på banen. Gjerne kommentere linken over, siden BMW-gutta sverger til "kjør hardt" metoden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les mototune-artikkelen(e) og tenk litt selv så ser du at det han skriver er fornuftig :)

Svarte på det samme i den andre/opprinnelige tråden så mine synspunkter står der .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.