Anbefalte innlegg

Hei..

Har en sånn ulyd (nesten som hylelyd fra reim (skvik)) når jeg gir motoren en belastnig ved å begynne å rygge og så sleppe gassen fort. Og når jeg presset motoren ned mens den gikk på tomgang så kom lyden idet motoren spratt opp igjen.. Kan dette være et motorfeste som er gåent? : klø :

 

Og er det noen som vet hvor mye det koster å få byttet et motorfeste på vw verksted, gi gjerne pris på både et feste og alle festene..

 

Håper det er noen som har peiling på dette..

 

Hilsen Bjørn-Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrentlig slik som jeg har det på Golfen, fikk tips om at det kan være motorfestet, og det er det nok også, for mitt fremre ser ikke helt stabilt ut, så jeg får en slik nøkking/slålyd om jeg slipper gassen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er passaten du snakker om ser du for om feste er def....de lekker olje ut av de hvis den er kaputt

Mener de koster 700 pr stk om jeg husker rett...grei jobb å bytte selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Skal ta å se om jeg klarer å lokalisere alle festene for så å se

om det har lekt olje fra de..

 

Men for å bytte motorfester, hva må gjøres da? Må motoren løftes litt opp eller noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru løs fremre motorfeste. Festet med 2 eller 3 13mm skruer

skru av motorfestene på sidene. Festet med en skrue over og en under.

 

Så er det bare å jekke opp motoren forsiktig

Nå kan du ta av de på siden for å bytte de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker Christian...

Er vel like greit å bytte til polyeturan foringer med en gang da kansje, eller hva de nå enn heter hehe, med tanke på jeg skal montere K04 kit på den.. ?

Vet du om en plass de har sånne foringer og gjerne billige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får tak i så:) vet du får det foran men ikke de på sidene.

Men de orginale skal holde de.

Den foran koster $50 som jeg har funnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo innom vag her i hammerfest og spurte om dem om de visste hva denne hylelyden (skvikelyd) kunne være og da mente de at det kunne være der for den fleksitingen til eksosanlegget (den som kommer rett etter katten) som lagde lyden. For lyden kommer jo fra venstre side...

 

For lyden kommer ikke bare når motoren er i gang, men oxo når den er slått av og jeg dytter den kraftig ned. Dytter da på fremsiden av motoren.

 

 

Noen som har en formening..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.