#1 Skrevet August 19, 2005 synst at oljetrykket på bilen min er merkeligt. når motoren er kald så ligger trykket på over 7kg/cm3. etter 15 min med normal kjøring så ligger den på da samma. etter 30 min kjøring da ligger den på 2kg på tomgang og under kjøring på 4kg/cm3. er da normalt? olje og filter blei skifta for 1000km sidan. etter forgasserskifte så monterte eg ein oilcatch tank på veivhusventilasjonen. da har kommt ein liten slant med olje oppider, men når motoren står på tomgang så kjenner og ser man at kommer mykje gass/luft ut av luftfilteret på tanken. normalt???? motoren er ein 1,6l 87mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2005 Jeg har omtrent samme trykket som deg på varm motor, men litt lavere ved kald...ca. 5 kilo før driftstemperatur er oppnådd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2005 synst at oljetrykket på bilen min er merkeligt.når motoren er kald så ligger trykket på over 7kg/cm3. etter 15 min med normal kjøring så ligger den på da samma. etter 30 min kjøring da ligger den på 2kg på tomgang og under kjøring på 4kg/cm3. er da normalt? olje og filter blei skifta for 1000km sidan. etter forgasserskifte så monterte eg ein oilcatch tank på veivhusventilasjonen. da har kommt ein liten slant med olje oppider, men når motoren står på tomgang så kjenner og ser man at kommer mykje gass/luft ut av luftfilteret på tanken. normalt???? motoren er ein 1,6l 87mod Alt er helt normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...