Anbefalte innlegg

Jeg tok ut gulvteppene og renset de med tørr tepperens. Middelet gnies/børstes inn i stoffet, la det virke i 20 min (blir fuktig og deretter tørrt) og støvsug. Jeg ble i hvertfall fornøyd, gulvteppet var 20 år gammel og så ut "som nytt" :)

 

til setene er det jo mulig å bruke steamer/rensemaskin, men da må du ha setene innendørs i noen dager så de tørker opp. Om trekkene begynner å bli slitt vil jeg ikke gjøre det (personlig erfaring) om trekkene begynner å bli slitte/tynne pga sol. Da kan du risikere at du må sitte rett på skumgummien...

 

mvh

 

Hvor i all verden får man fatt i tørr tepperense? er det bare en spray? eller må man bruke maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut setene og gulvteppet i en Golf IV, for å vaske teppet som det hadde blitt fukt i og sopp/mugg..

 

Tok det ut, vætet det, og drysste på OMO Color og gnikket litt med en kost. Deretter spylte jeg teppet med høyttrykksspyler til såpen var borte, og hengte teppet til tørk over natten til det var tørt.

 

Da ble det knallbra.

 

For setene sin del, har jeg en kollega som hadde hørt at noen bilpleiefirmaer tok ut setene og høyttrykksspylte dem...for så å sette i varmerom og tørke dem. Kollegaen min gjorde det med ett uttakbart sete i en Caravelle, ble bra resultat, men brukte ei uke på å tørke i bilen på sommeren da..!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.