Bytte av dempere på Coupe??

Anbefalte innlegg

Driver å bytter til nye dempere og nytt senkesett på coupe`n nå.

Men får ikke de bak til å stemme.Det virker som at demperene ikke blir skrudd skikkelig sammen i toppen,gjengene på selve demperen stopper før det blir skikkelig stramt så dette resulterer i banking under kjøring.

Noen som har noen ideer ang dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen skive eller noe lignende som skal ligge mellom mutteren og anleggsflaten som er blitt glemt av da?

Evnt. hvis det i utgangspunktet ikke skal være noen skive etc der, så går det vel an å prøve å legge imellom en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å prøve å legge en skive i mellom.Det fulgte ikke med noen slags nye foringer eller noen ting til demperene.Er dette noe som må kjøpes separat egentlig?Trodde slike deler fulgte med demperene i esken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg byttet dempere på Coupe'n min, men når jeg byttet på sedan'n så fulgte nye muttere, skiver, og foringer etc med, selv om foringene og skivene ikke passet : rolleyes Måtte bores opp 1mm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Trodde kanskje det fulgte med nye foringer osv.Men var bare selve demperen som var i esken.Ikke noe annet.Syns det var litt merkelig egentlig.

Virker som de nye demperene har kortere gjenger eller noe slikt.Var glippe mellom gummien i dempertårnet.Må eventuelt lage nye gjenger lenger ned da,så at det sitter i klem der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har gjort samme tabbe som jeg har gjort her :( Sannsynligvis har du satt på en mutter med grovere gjenger enn det er på demperen. Du må bruke de mutterne som sto på gamledemperen eller de som fulgte med de nye (siste er mest normalt).

Jeg gikk til innkjøp av gjengebakke for å få gjenget opp igjen mine dempere (til den forrige coupe'en jeg hadde). Du kan få kjøpe den om du er interessert. Merket er Würth. 300kr. Da kan jeg skaffe deg riktige låsemuttere også, om du ikke har dette.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den mutteren som fulgte med den nye demperen.Men gjengene på toppen av demperen var for korte i forhold til de som var på de gamle som stod på.Så da ble det skrangling mellom den ringen og gummi foringen i toppen og sikkert litt andre steder.Takker for tilbudet,men jeg har en som skal gjenge opp nye spor for meg slik at jeg får skrudd mutteren litt lengre ned.Regner med at det vil fungere?Ser forresten at bilen er litt lavere på høyre siden enn venstre.Prøvde bare å bytte fjørene i helgen,men fortsatt så er det høydeforskjell.Kan det være noe i opphenget som kan være noe rart med eller hva kan det være egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den mutteren som fulgte med den nye demperen.Men gjengene på toppen av demperen var for korte i forhold til de som var på de gamle som stod på.Så da ble det skrangling mellom den ringen og gummi foringen i toppen og sikkert litt andre steder.Takker for tilbudet,men jeg har en som skal gjenge opp nye spor for meg slik at jeg får skrudd mutteren litt lengre ned.Regner med at det vil fungere?Ser forresten at bilen er litt lavere på høyre siden enn venstre.Prøvde bare å bytte fjørene i helgen,men fortsatt så er det høydeforskjell.Kan det være noe i opphenget som kan være noe rart med eller hva kan det være egentlig?

Er du HELT sikker på at du ikke har glemt noe? Og til hvilken bil var demperne? Husk at coupe har egne dempere bak, ikke likt 80/90/s2 og cab. Dersom du gjenger videre ned så vil du vel få feil dempeeffekt, dvs at demperen kommer utenfor sitt standard "0-punkt". Bare en tanke....

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,spørs da ikke om jeg muligens kan ha fått feil altså.La merke til at bunnskålen på den nye demperen stod noen cm høyere enn de som var orginale og selve demperen var mindre dimensjon enn den gamle.Alt var tykkere på de som stod på bilen fra før av.Begge demperene er av merket Sachs,får håpe de duger.Har ingen erfaring med de.

100% sikker på at jeg ikke har glemt noe.

Dele nummeret på demperen var 170-138 hvis det hjelper til å finne ut om de passer til Coupe`?

Okey,da er det like greit å ikke bruke de demperene som er bak allikvel da.Har ikke sett på de foran enda,men håper da disse passer da ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran er likt på så og si alle audi med 5'er. Jeg ville sjekka med de du kjøpte demperne bak av om de er ment for coupe. Og så kan du eventuelt montere de og vise dem åssen resultatet ble (avtal at du kan montere først, om de ikke tar de i retur med en gang da). Får du de ikke til å passe er jo saken grei, da har de levert deg feil vare.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.Får prøve å prate med de jeg kjøpte det av og forklare hva som skjer.

Virker jo ikke helt likt i forhold til de gamle som stod på.Men kan vel kanskje hende at det er blitt annen utførelse på demperene gjennom årene.

Takker for svar igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.Får prøve å prate med de jeg kjøpte det av og forklare hva som skjer.

Virker jo ikke helt likt i forhold til de gamle som stod på.Men kan vel kanskje hende at det er blitt annen utførelse på demperene gjennom årene.

Takker for svar igjen :)

Demperne skal ha samme dimensjon som originalt, hverken større eller mindre. Dette gjelder alle produsenter, foruten luft-demping og justerbare.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demperne skal ha samme dimensjon som originalt, hverken større eller mindre. Dette gjelder alle produsenter, foruten luft-demping og justerbare.

mvh

EW

Hmm,men kan det virke som om det er noe rart med de demperene da eller?De er mindre i størrelse på alle måter.Alle foringene og den plastikk hylsa utenpå som lå inni den gamle,passet rett og slett ikke med dimensjonen på den nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,men kan det virke som om det er noe rart med de demperene da eller?De er mindre i størrelse på alle måter.Alle foringene og den plastikk hylsa utenpå som lå inni den gamle,passet rett og slett ikke med dimensjonen på den nye.

Du har rett og slett fått feil demper, som ikke er til coupe men en eller annen annen audi. Du får gå i butikken å bytte dem inn. ikke prøv å monter de i alle fall, da vil du angre deg...

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke prøv å monter de i alle fall, da vil du angre deg...

Hehe,desverre litt seint det der nå :o

Hadde ikke funnet ut alt det ved å ikke montere de ferdig.Men så det sluttresultatet jeg fikk etterpå og det var ikke noe å skryte av.

Har prøvd å finne noen hiddenbase til å sjekke etter koden på demperen for å se om den er til Coupe,men uten hell der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,desverre litt seint det der nå :o

Hadde ikke funnet ut alt det ved å ikke montere de ferdig.Men så det sluttresultatet jeg fikk etterpå og det var ikke noe å skryte av.

Har prøvd å finne noen hiddenbase til å sjekke etter koden på demperen for å se om den er til Coupe,men uten hell der.

Mente at du ikke skulle kjøre noe med dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ja,nei har ikke kjørt mer enn noen meter for å teste.Byttet kjapt over til de gamle etter jeg så,merket og hørte resultatet etter bytte.

Er ikke noen riper eller skrammer på de.Men kjenner han jeg kjøpte de av,så det går nok bra.Skulle bare ha sjekket opp det delenummeret på demperene bak for å se hva som dukket opp i en eller annen hiddenbase.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.