Tak-antenna mi sitter fast

Anbefalte innlegg

Har noen gode forslag, for å få løstnet antenna..... : gråter :: bh ::tilber:: bråk :

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sitter også fast om det er noen trøst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen gode forslag, for å få løstnet antenna..... : gråter :: bh ::tilber:: bråk :

: vinke :

 

Du kan jo prøve med ei lita vannpumpetang. Bruk ei fille mellom tanga og antenna for å ikke ødelegge. Pass bare på å ikke vri i stykker festet (og taket)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var også rusta helt fast! Jeg måtte bare bestille meg ny for den gikk helt i stykker når jeg skrudde den løs! Men som sakt over vær forsiktig så du ikke ødelegger taket eller feste når/vis du bruker tang!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med litt 556 innunder gummien......

Min sitter også fast.............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med litt 556 innunder gummien......

Min sitter også fast.............

 

 

Har prøvd, uten hell... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er pisken...så sitter den fast, forskjellig metall i sokkel og antenneskruen. Blir sånn hvitt pulver/korrosjon. Og da er det bare å vri, men fort gjort å ødelegge kontakten mellom skruen og selve ledningen som er viklet rundt antenna. Er en mutter-liknende sak på antenna da, under gummien.

Ellers koster ikke sokkelen med antenneforsterker allverden, mener det var under 500.

 

Tror det er ett triks å ha den av innimellom å smøre litt med noe fett slik at saltvann ikke kommer innimellom, for saltvann+to forskjellige metaller = batteri+korrosjon.. Fettet vil i såfall hindre vann å komme inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAR ENDELIG FÅTT LØS ANTENNA MI, HURRA!!!!!! NY PISK UNDERVEIS....

: smil :: haha :;): vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.