#1 Skrevet August 21, 2005 Heisann! Jeg har et lite problem her jeg sitter. Sist vinter var det ikke helt lett å komme fre med senket bil om vinteren, noe som er litt dumt i og med at jeg bor på vestlandet og har mye nedbør om vintrene Bilen er til nå senket 40*2 og har noen 17" til hjul på sommeren, noe som er helt kjempe å kjøre med, ikke for lav, ikke før høy Men det som er problemet mitt er at jeg orker ikke enda en vinter med måking av snø osv. Så da lurer jeg på å kjøpe et nytt felgsett til bilen som jeg kan ha om vinteren. Det er her snakk om 15" med 55 profil-dekk. De gamle felgene jeg hadde var på 13" noe som ikke funker bra... Men så lurer jeg også på om jeg heller skulle kjøpt et justerbart senkesett, slik at jeg kan høyne bilen om vinteren slik at jeg slepper dette ... Hva ville dere gjort? Senkesett eller nye vinterfelger?? mvh, VegardAA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2005 personlig ville jeg gått for justerbart... jeg skal møte årets vinter med 80/55mm senking og 13" steelies her på vestlandet, gruer meg mildt sagt veldig mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2005 Det spiller liten rolle om du bruker 13 el 15 toms felger på bilen. det som er viktig er at ikke rullediameteren på dekk ikke overstiger +/- 5% av dim. som står i vognkortet.En smart ting er å legge seg opp mot max rullediameter for å få så " store " dekk på som mulig. Ang justerbart senkesett sår er det ikke dumt , men få et sett som beholder stivheten når det er skrudd helt opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 21, 2005 personlig ville jeg gått for justerbart... jeg skal møte årets vinter med 80/55mm senking og 13" steelies her på vestlandet, gruer meg mildt sagt veldig mye. Hehe, du har ikke justerbart? blir nice det da:P hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 21, 2005 Det spiller liten rolle om du bruker 13 el 15 toms felger på bilen. det som er viktig er at ikke rullediameteren på dekk ikke overstiger +/- 5% av dim. som står i vognkortet.En smart ting er å legge seg opp mot max rullediameter for å få så " store " dekk på som mulig.Ang justerbart senkesett sår er det ikke dumt , men få et sett som beholder stivheten når det er skrudd helt opp. Tror det spiller en liten rolle, for bilen min er vesentlig høyere med 17" enn med 13" om vinteren, derfor lurte jeg på om kanskje det hadde vært en smart idè å kjøpe litt større felger Tenkte på å investere i det senkesettet som eyecandyracing.no tilbyr på tilbud-sidene deres. De er av typen Supersprint, er dette kvalitet? Problemet med just. senkesett er om demperene ryker fort? eller om det er noe annet som kan gå scheiss? er litt skepisk til just. senkesett sånn sett.. takk for raske svar! mvh, Vegardaa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 21, 2005 Forresten, hva vil det koste å få montert et slikt senkesett? Noen som har peiling på priser, og hvor det ville vært smartest? -VegardAA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2005 Nei jeg har ikke justerbart. Er vel Supersport du tenker på? har supersport selv også, temmelig stivt sett, er hardt nok for meg vertfall. Og med tanke på montering så er ikke det så vanskelig, få med deg en kamerat med peiling så er det gjordt på en kvelsstund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...