Hvordan få ut bensinpumpa?

Anbefalte innlegg

Noen enkel måte gjøre dette på på en audi coupe?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er rimelig likt festet som på en A100 fra 92, og sitter i tanken, vet jeg det...

Tapp ut bensin til det er ett fornuftig nivå igjen (jeg gjorde det med 3/4 full tank), og vri den indre braketten som sitter nedi tanken ca 2 cm mot klokka og trekk opp. Den sitter noe inni h.... men som en Auditekniker sa til meg, vri som f... Gjorde det, og den kom. Vanskelig å få tak på den da, jeg tredde en tæsj (eller åssen det skrives) nedi for å få tak)

Plukk opp alle gummifestene som sikkert har løsna i prosessen, og sett alt på plass igjen motsatt etter pumpebytte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det går ikke an å bare få ut pumpa (den som sitter inni)? Ser at det er noe spor der, men fungerer ikke vri, da må jeg ta ut hele greia! Er vel bare at det tar litt tid og klunder kanskje... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar vel ca 15 min til 30min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sånn på min også, virket ikke som det var mulig å vri, selv om det var det det sto i Haynes-boka. Derfor ringte jeg en bekjent som er tekniker på Møller, og han sa det var bare å ta i som f... Der kom tasjen min inn, og tredde den ned mellom pumpa og plasten på en måte, og vridde, og den kom. Minnes det var en tapp som måtte vippes ned eller til siden, men husker ikke helt.

 

Virket som at plasten ikke var spesielt glatt liksom etter 12 år i avfettende bensin...

 

Det som blir stående igjen i tanken er bare en liten sylinder når pumpa er ute. Og pumpa tar du ut nedover i plasten, så plasten må ut...dessverre...

 

Men dersom du har det tørt der nede kan det jo kanskje gå å smøre plasten litt, kan jo hjelpe...bruke totaktolje kanskje.. den løser seg jo greitt i bensinen etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.