Ettermontere grøftelys A4

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et koblings skjema for ettermontering?

 

Evt noen som gidder se hvor mange ledere det er opp til bryteren, hvilken sikringsplass samt størrelse på sikring, og antall ledere ned til lysene i fangeren.

 

Er det noe mer som er verd å vite før jeg begynner å strekke kabler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke det ligger orgianle ledniger til tåkelysene når det ikke ble levert orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp derfor jeg skal legge opp ledninger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke tåkelys integrert i de gamle lyktene da? Det har iallefall jeg, så jeg bare kobler inn de nye på de gamle ledningene. Men jeg vet at det er levert 2 forskjellige pre facelift lykter, vaelo og bosch, på bosch er det integrerte tåkelys, vet ikke om det er det på vaelo? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg har det, det stod ingen bryter i dashbordet så tviler på det.

 

Bilen er bruktimportert så kanskje derfor det ikke er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke koblingskjema.

Men skal jo bare en leder til bryter. som går fra batteriet ellerno til bryter, videre til grøftelys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsnettet ligger klart..

vipp ut blinddekslet mellom tåkebaklys og setevarme på førerside, der ligger alt klart så det er bare å sette inn bryter.

ledningene ligger også klare i koblingen til frontlyktene det er bare å finne den stikkeren som ikke er i bruk på de originale lampene.

 

Når det gjelder facelift lamper er det ingen av disse som har innebygde tåkelys, da faceliftmodellen hadde tåkelys i fangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger ingenting klart på min ikke noe ledningsnett opp til bryter.

 

Det må jo være mere en en ledning til bryteren må det ikke? Tror det er 4 eller fem pinner på bryteren jeg kjøpte (orginal bryter)

 

Så det jeg lurere på og ønsker forklaring evt bilder på er:

 

1: Hvor mange ledninger fra bryteren

2: Hvilken sikrings pos skal jeg legge ledningene inn på

3: Hvor mange amp sikring

 

Det beste ville seff være hvis noen hadde et koblings skjema liggende ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er mer enn en ledning der.

det er vel både spenningen til grøftelysene, spenning til lys i bryteren, spenning til lampa som lyser når bryteren står på, samt jord.

 

men har du sjekket hvor mange stikkere det er i ledningsnettet som går inn på hovedlampene?

de jeg har vært borti har hatt 5 såvidt jeg husker:

nærlys

fjernlys

parklys

tåkelys

jording

 

Jeg byttet lamper på en 98 a4 som hadde standard h4 lamper, her byttet vi bare lykta og monterte bryter. Alt lå klart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger ingenting klart på min ikke noe ledningsnett opp til bryter.

 

Det må jo være mere en en ledning til bryteren må det ikke? Tror det er 4 eller fem pinner på bryteren jeg kjøpte (orginal bryter)

 

Så det jeg lurere på og ønsker forklaring evt bilder på er:

 

1: Hvor mange ledninger fra bryteren

2: Hvilken sikrings pos skal jeg legge ledningene inn på

3: Hvor mange amp sikring

 

Det beste ville seff være hvis noen hadde et koblings skjema liggende ;)

Skal prøve å svare deg så godt som mulig.

1. 1 leding fra bryteren

2. Se teging.

3. 10A sikring.

( de andre pinnene på bryteren er vell eventuelt til lys i bryteren?)

 

Tegning/koblingsskjema:

tegning.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bryteren har følgende merkinger:

 

Pinne 1/15a er lys i bryteren orginalt grå med blå stripe. Hentet fra tåkebaklys bryter.

Pinne 2/31 er jord for lys i bryteren. Hentet fra tåkebaklys bryter. Farge brun.

Pinne 5/58a er strømtilførsel fra sikring 36, 15A som er felles for fremre og bakre tåkelys. Kan muligens hentes fra tåkebaklys bryter hvis ledningen er tykk nok. Farge grå og grønn.

Pinne 6/NL er strøm ut til tåkelys. Denne går normalt via rele 10 som slukker tåkelysene når fultlys tenner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bryteren har følgende merkinger:

 

Pinne 1/15a er lys i bryteren orginalt grå med blå stripe. Hentet fra tåkebaklys bryter.

Pinne 2/31 er jord for lys i bryteren. Hentet fra tåkebaklys bryter. Farge brun.

Pinne 5/58a er strømtilførsel fra sikring 36, 15A som er felles for fremre og bakre tåkelys. Kan muligens hentes fra tåkebaklys bryter hvis ledningen er tykk nok. Farge grå og grønn.

Pinne 6/NL er strøm ut til tåkelys. Denne går normalt via rele 10 som slukker tåkelysene når fultlys tenner.

 

Takker, er dette slik det ligger orginalt på pinne 1/15a og 2/31 altså at det er hentet fra tåkebaklys bryteren?

 

Må finne en dag og prøve og legge opp tenkte å legge kabler på utsiden av instrument panel for å se om alt funker. Kjedelig å rive fra hverandre bilen bare for å finne ut at det ikke virker : bh ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De til lyset kommer hvertfall fra tåkebaklys bryteren på min, husker ikke med resten, men det er tegnet som beskrevet i el.skjemaene til bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var skjemaet mitt helt på villspor?

Kan lage ett med at du henter strøm fra Frontlyktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsnettet ligger klart..

vipp ut blinddekslet mellom tåkebaklys og setevarme på førerside, der ligger alt klart så det er bare å sette inn bryter.

ledningene ligger også klare i koblingen til frontlyktene det er bare å finne den stikkeren som ikke er i bruk på de originale lampene.

 

Når det gjelder facelift lamper er det ingen av disse som har innebygde tåkelys, da faceliftmodellen hadde tåkelys i fangeren.

 

Jeg har en type face lift lykt. ikke hel men to delt men mye blankere glass en orginale, har også tåke lys i lykta. bilen er 99 model

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert tåkelys på min A4 96 mod. (Hella Micro DE) Jeg fant ut at det var laget til med ledninger bak det ene blendedekslet, men jeg klarte ikke å spore de opp i fronten. Jeg har satt inn to delt facelift lykter med angeleyes også. det var en del arbeid med tåkelysene på min bil. Måtte flytte tuten på den ene siden og lage nye braketter til lyktene. Kjøpte en original tåkelysbryter av en her i klubben. Du trenger bare inn med en ledning til bryteren. Jeg tok styrestrømmen i fra parklysene i sikringsboksen ved førerdøren, opp i bryteren og derifra og ut på et rele. Strøm til lys i bryteren tok jeg ifra den originale stikkeren som lå bak det blendingsdekslet. Dette var gjort på 10 min.

 

Her er sluttresultatet. Nettingen og ringene skal bli sorte. Var utrolig bra lys i de Hella sprederene!

Bilde 070.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lage ett med at du henter strøm fra Frontlyktene?

 

Gjerne det, jeg har ikke peiling vet bare at det ikke ligger noenting klart der fra før. Vil selføgelig ha lys i bryteren men det er vel greit å hente fra tåkebaklysbryteren.

 

Venter på bilde av brakettene dine Ole ;) hva lagde du de av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene ja:) Jeg skal bytte nettingen nå til helgen, så da skal jeg ta noen bilder til deg. Jeg lagde brakettene av en passelig tykk alu. plate. Må passe på at den er tykk nok, så den ikke "gir" seg. Jeg laget også en støtte som går inn i siden der den originale grillen satt og inn på lykten, så den ikke rister. Skal ta bilde av det, så er det litt litt lettere å skjønne:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Alfred:

Med facelift lykt mener jeg den originale one piece lampa, ikke noe uorginale greier. på 99.5 modellen kom det tåkelys i fangeren og de har derfor ikke tåkelys i hovedlampa.

 

Ole Espen:

Grunnen til at du ikke fant ledninger i fronten er at tåkelys dukker bare opp på en av stikkerne i koblingene til hovedlykta. Hvis du klipper den av der så kan du bare trekke ledning ned i fangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole Espen:

Grunnen til at du ikke fant ledninger i fronten er at tåkelys dukker bare opp på en av stikkerne i koblingene til hovedlykta. Hvis du klipper den av der så kan du bare trekke ledning ned i fangeren.

 

 

Riktig. Jaja, det gikk greit å legge opp nytt også. Har du peiling på hvilke farge det er på den som kommer igjen i koblingen ved lykta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg sjekke i bilen. men det er den stikkeren som ikke var i bruk hvis du ikke hadde tåkelys i de originale lyktene. jeg skal ta en kjikk på det seinere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint:) Det eneste jeg så når jeg satte inn de nye lyktene, var kontakten som gikk inn på de gamle lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningen er i den kontakten, men bruker de nye lyktene dine den originale koblingen eller har du byttet til den nye typen kobling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningen er i den kontakten, men bruker de nye lyktene dine den originale koblingen eller har du byttet til den nye typen kobling?

 

De nye lyktene bruker de gamle koblingene. Har ikke byttet de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne det, jeg har ikke peiling vet bare at det ikke ligger noenting klart der fra før. Vil selføgelig ha lys i bryteren men det er vel greit å hente fra tåkebaklysbryteren.

 

Venter på bilde av brakettene dine Ole ;) hva lagde du de av?

 

Her er 3 bilder til deg Kjetil

Bilde 075.jpg

Bilde 076.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.