Bryter til kjølevifta ???!?!

Anbefalte innlegg

hei. nokken som kan si meg korleis eg kan montere en bryter for å slå på

kjølevifta til motoren . den blir litt varm ved småkjøring og vifta slår seg litt seint på, ingen vits å la motoren bli så varm vel ;) har sett folk sagt at dem har gjort det , men ikke funne ut korleis ;)

 

har dere en ide og eller kanskje en tegning eller nokke så hadde eg vert HAPPY

 

kjører en 92 mod golf 3 vr6....

 

 

takk takk folks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare aa strekke ledning med bryter paa det og helst en sikring, saa kobler du deg innpaa den som gir stroem fra termostaten, beste er aa ta en maaling, men er oftest den roede ledningen med gul eller lilla strek paa, den andre roede med svart strek paa er konstant stroem paa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så den store pluggen som sitter på vifta heilt fremme det er den kontakta eg skal stjele strøm fra ? finne den rette ledinga der å koble meg innpå..

er en sånn 5-6 cm litt brei stor kontakt det der som sitter klipsa inn på vifta, enkel å løyse fra ivertfall ;) stemmer dette eller er det nede på termostathuset eg må..hmm trenger vel strengt tatt ikke gå på temperatur , er jo bare å ha brytern slik at når eg ser tempen blir rimelig høy så slår eg på vifta ??!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så den store pluggen som sitter på vifta heilt fremme det er den kontakta eg skal stjele strøm fra ? finne den rette ledinga der å koble meg innpå..

er en sånn 5-6 cm litt brei stor kontakt det der som sitter klipsa inn på vifta, enkel å løyse fra ivertfall ;) stemmer dette eller er det nede på termostathuset eg må..hmm trenger vel strengt tatt ikke gå på temperatur , er jo bare å ha brytern slik at når eg ser tempen blir rimelig høy så slår eg på vifta ??!?!

 

Jeg har funnet meg en pluss bak dashbordet, koblet den inn på en bryter, så videre fra bryteren og rett på vifta.. vifta er jo jorda, så det trenger du ikke tenke på.. funker fint som f**n hos meg iallefall : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimmers Øystein. men kunne du sjekka hvilken ledning(farge) du kobla deg inn på , bare sånn just in case ;) hehe...så skla jeg kikke på dette...

 

så du bare valgte et pluss pkt. bak dashbordet og så en ledning rett på vifta, jo som du sir jording e der jo fra før, så det skal vere greit ,)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimmers Øystein. men kunne du sjekka hvilken ledning(farge) du kobla deg inn på , bare sånn just in case ;) hehe...så skla jeg kikke på dette...

 

så du bare valgte et pluss pkt. bak dashbordet og så en ledning rett på vifta, jo som du sir jording e der jo fra før, så det skal vere greit ,)

 

Ikke helt sikker på farge, men er 3 stk ledninger inn på et sted, det er plussen, bare valgte strøm fra et sted, tror jeg tok fra siggaret tender foran, burde vel kanskje ha en sikring også, men jeg dreit i det :) men kan sjekke farge i morgen vis du vil det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jatakk , hadde vert supert , skal finne bryter og plass eg da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huska du å sjekke det med ledniga du Øysten? maser eg no, bare for å få gjort det og satt inn den bryteren lissom ;) hehe...masekopp jah;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huska du å sjekke det med ledniga du Øysten? maser eg no, bare for å få gjort det og satt inn den bryteren lissom ;) hehe...masekopp jah;)

 

åja, hehe beklager, skal gjøre det etter jobb idag :) stay tuned

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik gjorde jeg i min passat fungerer utmerket

relekylar2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glenn ove, den såg fin ut, hehe men hmm ikke heilt sikker på om eg skjønte den? hehe...tt, teknisk teit eg :P hehe neida.

men du sir alså at du har en bryter med flere stiller på du da hastigheit 1 og 2 på vifta lissom , så du kan regulere det også ??

 

rød/hvit = 1 osv

 

men kunne ikke skisset den oppkoblinga di litt enklere for meg da ?

sånn skikkelig barnehage grunnleggende:

 

bryter-------------------jord---strøm------og hvilken farge ledning du kobla deg innpå ;)

 

hehe hadde vert supert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.