godkjenning av replika i Norge

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hvordan reglene er for godkjenning av en replika etter 30 års regelen? Tidligere var det jo slik at en bil måtte være helt original for å bli godkjent etter 30 års regelen. Men slik er det vel ikke nå?

Har hørt at pga EU-tilnærming blir bilen godkjent så lenge den er godkjent i det landet man tar den fra. Vil det også gjelde en replika som f.eks er bygd på en 67 mod boble? Noen som vet? Dere som tar inn classic cars fra sverige kjenner vel reglene?

har veldig lyst på denne ;)

2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Noen som vet hvordan reglene er for godkjenning av en replika etter 30 års regelen? Tidligere var det jo slik at en bil måtte være helt original for å bli godkjent etter 30 års regelen. Men slik er det vel ikke nå?

Har hørt at pga EU-tilnærming blir bilen godkjent så lenge den er godkjent i det landet man tar den fra. Vil det også gjelde en replika som f.eks er bygd på en 67 mod boble? Noen som vet? Dere som tar inn classic cars fra sverige kjenner vel reglene?

har veldig lyst på denne ;)

Er en på forumet her som har en 356 speedster som er replika og godkjent med skilter.

pm for mer info

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slightly OT så må jeg jo lire av meg litt irritasjon over de norske reglene som gjør det umulig/vanskelig/dyrt å bygge byggesett... Kan ikke tenke meg annet enn at dette hindrer utviklingen i dette landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slightly OT så må jeg jo lire av meg litt irritasjon over de norske reglene som gjør det umulig/vanskelig/dyrt å bygge byggesett... Kan ikke tenke meg annet enn at dette hindrer utviklingen i dette landet.

Statens vegvesen har nå en egen gruppe med kompetente personer som ser på søknader om norsk godkjenning av endringer, selvbygg/Kitcar.

Send en søknad dit.

Før var det slik at det var tilfeldig hvilken trafikkstasjon som godkjente og ikke godkjente modifiserte kjøretøy. Har lest en plass at detaljert dokumentasjon er viktig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.