#1 Skrevet August 22, 2005 Har i det siste slitt med å fått varme ut av varmeapparatet på Audien min (1995 Audi S6 2,2TQ). Uansett hvilken temperatur jeg stiller inn klimaanlegget på, kommer det kaldluft. Ikke det at jeg trenger varme ennå, men pga. dugg på ruten hadde det vært mye triveligere å fått litt lunken luft enn iskald luft. Kan være greitt å fått d i orden fram til vinteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2005 Dette har vert diskutert mange ganger. Men kan gi deg noen linker som er nyttige. Dette er en svært vanlig feil som er lett å fikse selv. http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php Klimanlegget ditt er utstyrt med et diagnose system som du kan lese av feilkoder med. Hvordan du gjør dette står her: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2005 Kan dette ha noe med en litt rar lukt inni bilen enkelte ganger?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2005 Dette er jeg ikke sikker på.. ta å les av feilkodene du.. så ser du hva du får opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2005 Dette er jeg ikke sikker på.. ta å les av feilkodene du.. så ser du hva du får opp Kode: 08.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt.) 11.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. (Potentiometern till centralklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan luftvägen (klaffen) endast styras manuellt.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2005 Kan dette ha noe med en litt rar lukt inni bilen enkelte ganger?? Det henger sammen med fukten i radiatoren som det blir sopper av, behandles med ett slags steam opplegg inn på klimaradiator hos VAG... Ett kjent fenomen forøvrig det og, skal ikke skjønne seg på "feilkoder", men det virker utfra "diagnosen" som ett spjell som henger fast, eller en "spjellmotor" som er gåen, les koden opp for en som virkelig kan det du! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2005 Det er sikkert spjellmotoren som er gåen, jeg måtte skifte 2 stk, hadde samme problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2005 Det er sikkert spjellmotoren som er gåen, jeg måtte skifte 2 stk, hadde samme problemet. Kvanta kosta ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2005 Det er ikke alltid motoren som er gått heller. har hatt dette oppe på en kompis s4, der var spjeldet rett å slett tregt. renset og smørte litt , og det var godt som gull igjen. Så du kan evnt prøve det først. Motoren er en liten elektro motor, og koster nok omtrent ingenting. Du kan teste motoren , ved å ta den ut, holde to ledninger fra et batteri bort på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2005 El.motoren med kode 8.xx er veldig lett tilgjengelig, følg linkene som Lars postet. El.motoren med kode 11.xx er en av to motorer som ligger inne i konsollet. Følg anvisningene som Bo Thu har laget: http://www.ifm.liu.se/~bothu/Spjällmotorreparation%20AUDI%20A-6/ Du kan prøve å rense kollektoren på el.motoren(e) først og evt. smøre spjeldene med silikonolje. Beskrivelsen er i dokumentet nevnt ovenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2005 Det henger sammen med fukten i radiatoren som det blir sopper av, behandles med ett slags steam opplegg inn på klimaradiator hos VAG... Ett kjent fenomen forøvrig det og, skal ikke skjønne seg på "feilkoder", men det virker utfra "diagnosen" som ett spjell som henger fast, eller en "spjellmotor" som er gåen, les koden opp for en som virkelig kan det du! Takker for alle svar og håper det blir greitt etter dette. Men... Kommer lukten av at det ikke kommer inn noe varmluft altså?? Eller kan dette ha noen annen forklaring?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 23, 2005 De to nedre motororene koster iaf 1200,- stk. hos møller... En ting til. Det trenger ikke være selve motoren som er gåen, det kan også være den variable motstanden inni "motoren" som angir posisjonen til klima-anlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2005 Men... Kommer lukten av at det ikke kommer inn noe varmluft altså?? Eller kan dette ha noen annen forklaring?? Det har grodd drit og møkk (bakterier og sopp...) på ac-registeret ditt. Dette tar du livet av ved å ta ut pollenfilteret, og spyler ned der med vifta i gang med en spesiell "spray" for dette. Wurth har en spray, og Kent en annen.. sikkert andre som har også. Møller Romerike bruker ihvertfall den fra Wurth, funker ifølge dem bra. Jeg skal en tur på Wurth for å kjøpe slik spray etterpå, det lukter litt død hund i Bora'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 23, 2005 Det har grodd drit og møkk (bakterier og sopp...) på ac-registeret ditt. Dette tar du livet av ved å ta ut pollenfilteret, og spyler ned der med vifta i gang med en spesiell "spray" for dette. Wurth har en spray, og Kent en annen.. sikkert andre som har også. Møller Romerike bruker ihvertfall den fra Wurth, funker ifølge dem bra. Jeg skal en tur på Wurth for å kjøpe slik spray etterpå, det lukter litt død hund i Bora'n... Fortell hvordan det funket etter test da, jeg har bare hørt at det er en damp/steam løsning på dette, men det hørtes jo endel bedre ut med en enkel spray! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2009 Drar opp igjen denne jeg.. Har lest av "selvdiagnosen" på klimadisplayet og kom fram til 06.1 = Motorns kylvätsketemperatur, sensorns krets ur funktion (krets öppen).Temperaturen beräknas fram om sensorn är ur funktion eller inte installerad. Diagnos kan endast utföras vid temperatur över 0 grader C. 08.1 = Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion. 11.6 = Potentiometern till centralklaffen ur funktion. så da er det bare til og skru og rengjøre spjeldene slik som det står i den svenske guiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...