Turbonetics turbo,løsninger på vann/olje og lmm-tilkobling ??

Anbefalte innlegg

Til dere med Turbonetics turbo på Motronic-sprut så lurer jeg litt på hvordan dere har gjort det med løsninger på olje/vann tilkobling på turboen og innsugs-slange inn på kompressorhuset. Har en Turbonetics-turbo på vei til meg og kunne tenkt meg å sett hvordan andre har løst slike ting på sine biler. Har en plan om å bruke litt rustfritt og silikonslanger på innløpet til turboen.......legg gjerne inn litt bilder og forklaring :)

Mvh "en kommende Turbonetics-eier" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krb har delene du trenger....Hadde netics turbo på min RS2, kjøpte komplett slange kit hos Krb, blindet vannslangene og fikk tak i en spesial slange til audi fra Jonus, Krb har den i listene sine, er veldig knapp bøy på den..(30193 Nitril bøy audi close radius 3")

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva spesial-slange du mener ? Til lmm ?? 034EFI.com selger en formstøpt silikonslange som passer rett på turboen men den koster 200 dollar mener jeg på. Litt billigere å bruke litt silikonslanger å noe rustfritt rør :) Du har ikke noe bilder av motoren din ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lik den på 034, er slangen inn på turbo 3" innløp...:) Koster vel rundt 400,-, må lage innløp til veivhus vent.og sirkulerings ventil på røret du har mellom Maf og den slangen... Er fordel med åpen filter, litt enklere å montere..

Hadde dessvere ikke bilde av motoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en "flexi-slange" i silikon som kan brukes mellom turbo og lmm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere med Turbonetics turbo på Motronic-sprut så lurer jeg litt på hvordan dere har gjort det med løsninger på olje/vann tilkobling på turboen og innsugs-slange inn på kompressorhuset. Har en Turbonetics-turbo på vei til meg og kunne tenkt meg å sett hvordan andre har løst slike ting på sine biler. Har en plan om å bruke litt rustfritt og silikonslanger på innløpet til turboen.......legg gjerne inn litt bilder og forklaring :)

Mvh "en kommende Turbonetics-eier" ;)

Da jeg montert turbo på rs 2 min ( er demontert nå) kappet jeg flensen inne ved rørene, ( tilførsel olje røret ) og gjenget opp men bsp nippel og brukte en rustfri teflonslange , på retur oljen filte jeg opp hullene på flensen litt (under turboen).

Blenet vann røret med fittings.

Luft fra turbo brukte jeg en 3" 90 bøy fra krb og noen rustfie bend.

Skal ha noen bilder hjeme

Fridtjov

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krb har delene du trenger....Hadde netics turbo på min RS2, kjøpte komplett slange kit hos Krb, blindet vannslangene og fikk tak i en spesial slange til audi fra Jonus, Krb har den i listene sine, er veldig knapp bøy på den..(30193 Nitril bøy audi close radius 3")

Denne du tenker på?

Koster 550.- mener jeg hos jonus

attachment.php?attachmentid=22402&stc=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok nettopp en liten på titt på 034efi.com å den slangen koster 230 dollar. Den er slik ut.........tror jeg skal kjøpe en slik en. Blir fort litt penger av litt silikonslanger og rustfrie bend fant jeg ut her en dag jeg "prosjekterte" litt under panseret : rolleyes

TurboIntakeBoot.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp det er den Christian, 350,- + mva hos Krb...Er litt pjesk å få den til å passe med luftfilterboks, er nok enklere med åpent filter kit ala dahlback...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok nettopp en liten på titt på 034efi.com å den slangen koster 230 dollar. Den er slik ut.........tror jeg skal kjøpe en slik en. Blir fort litt penger av litt silikonslanger og rustfrie bend fant jeg ut her en dag jeg "prosjekterte" litt under panseret : rolleyes
Da var en slik slange bestilt hos 034EFI.COM. Hadde en hyggelig tlf-samtale med Javad igår. Blir sendt idag og på pakken står det 1/4 av aktuell verdi ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.