Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette,men det ble her da.

Kikket på motoren i Coupen min her i helgen.

Finner ikke ut om det står en NG motor i bilen?

Virker ikke som om det er katalysator på den..Eneste koden jeg kunne se som var noe i nærheten av noen motorkode var ABE eller noe slikt??

 

Står 2282ccm i vognkortet og 100kw der.Så hvilken motor vi dette da tilsi?

 

Forhånd takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 2282ccm i vognkortet og 100kw der.Så hvilken motor vi dette da tilsi?

 

ABE er ingen motor. :D Du har etter alt å dømme NF motor ut ifra motorstørrelse og bil. Med 136hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABE er ingen motor.

 

Hehe :o Ikke helt inn i dette enda skjønner jeg.

Stod målt avgass på 0.65 i eu godkjenningen.

NF ja,hvilken motor er dette da?Trodden 2.3 var 2309ccm med 133/136hk typen.Og en annen med 2.2 etter det jeg har lest.

 

Hva er forskjell på NG og NF egentlig da?Noen minus eller pluss sider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det står 2228 i vognkortet (det korrekte er 2226) så er det sannsynligvis en KV motor i din bil. NG er på 2309 cm. Motorkoden står stemplet på en maskinert flate på venstre side av blokka, øverst mot toppen, like under tennplugg 2 og 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har NF-motoren, samme som jeg hadde i min. I følge akte så ble den kun levert til audi 100, og samme motorkode hadde 2226, 2282 og 2309ccm slagvolum. Men i følge kilder i Tyskland ble den også levert til coupe i et begrenset antall. Spesifikasjonene er som NG, men plasseringer av ting og tang kan kanskje være litt annerledes. Normalt er det katalysator på disse bilene med denne motoren, så da er muligens din fjernet i ettertid.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,det stod 2282ccm etter det jeg husker altså.Har vel ikke noe si men.Hva er forskjell fra motorene osv egentlig da?Har jeg 2.2 istedenfor 2.3 som jeg var skråsikker på at jeg hadde da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, det er 2.3 du har. :) Men ofte er det vanskelig å få 2300ccm så det blir ofte et sted i nærheten. Gjerne litt under det som er oppgitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,det stod 2282ccm etter det jeg husker altså.Har vel ikke noe si men.Hva er forskjell fra motorene osv egentlig da?Har jeg 2.2 istedenfor 2.3 som jeg var skråsikker på at jeg hadde da eller?

 

2282 sto det i vognkortet på min også, og det stemmer med at det er en NF motor som står i. Men kunne selvfølgelig også stått 2226 og 2309. Du har en 2,3E for motorvolumet avrundes opp/ned til nærmeste desimal.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, det er 2.3 du har. :) Men ofte er det vanskelig å få 2300ccm så det blir ofte et sted i nærheten. Gjerne litt under det som er oppgitt.

 

Eller over: 2144 = 2,1

2226 = 2,2

2309 - 2,3

1921 - 1,9 (5S)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey,sånn det ligger ann.

Men er da NG på 2309 og NF på 2282 eller har dette ikke noe med saken å gjøre.De runder vel ikke bare ned og opp sånn tilfeldig :) hehe.

 

Bilen er jo import fra Tyskland i 98.Så kan være noe med det og kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag 00:32

Eivind Windspoll Du har NF-motoren, samme som jeg hadde i min. I følge akte så ble den kun levert til audi 100, og samme motorkode hadde 2226, 2282 og 2309ccm slagvolum. Men i følge kilder i Tyskland ble den også levert til coupe i et begrenset antall. Spesifikasjonene er som NG, men plasseringer av ting og tang kan kanskje være litt annerledes.

 

Står det NF på blokka, så er det NF, står det NG er det NG....

edit: NG ble kun levert med 2309. NF med de tre nevnt ovenfor.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det NF på blokka, så er det NF, står det NG er det NG....

edit: NG ble kun levert med 2309. NF med de tre nevnt ovenfor.

 

mvh

 

Kikket ikke så nøye i helgen.Var usikker på hvor motorkoden stod hen.

Så bare akkurat i vognkortet til bilen og på utslipp målingen.

Trodde det var kat på bilen,men det er da heller ikke.skal kikke nøyere imorgen på motorkoden,så jeg får konstantert hvilken motor jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, her var det mye tull ute og går. NF og NG har begge motorene samme borring og slaglengde, så da er det umulig at NF skal ha 2282 ccm og NG 2309 ccm. Begge motorene har 2309 ccm.

 

Videre så er det nesten umulig at Coupeen hans har en NF med mindre den er byttet ut, NF ble nemlig bare levert i 100, mens NG ble levert i 80, 90, Coupe og Cabriolet. Forskjellene er hovedsaklig innsugsmanifolden, og innfestningen av dysene.

 

Til slutt skulle jeg gjerne visst hvilke(n) motor(er) som har 2282 ccm, jeg har nemlig aldri sett det dokumentert at noen Audi-motor har slagvolum på 2282 ccm. Hvis noen har konkrete bevis med en motorkode så hadde jeg vært glad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, her var det mye tull ute og går. NF og NG har begge motorene samme borring og slaglengde, så da er det umulig at NF skal ha 2282 ccm og NG 2309 ccm. Begge motorene har 2309 ccm.

 

Videre så er det nesten umulig at Coupeen hans har en NF med mindre den er byttet ut, NF ble nemlig bare levert i 100, mens NG ble levert i 80, 90, Coupe og Cabriolet. Forskjellene er hovedsaklig innsugsmanifolden, og innfestningen av dysene.

 

Til slutt skulle jeg gjerne visst hvilke(n) motor(er) som har 2282 ccm, jeg har nemlig aldri sett det dokumentert at noen Audi-motor har slagvolum på 2282 ccm. Hvis noen har konkrete bevis med en motorkode så hadde jeg vært glad.

 

Jeg har ikke konkrete bevis, det du viser til er etka, som vi alle vet inneholder diverse feil. Ja, det er mulig at blokka på hans og min bil begge er hentet fra en audi 100 med motorkode NF, men i følge en eller anne audi coupe info-side, som jeg ikke husker navnet på (har prøvd før å spore opp igjen informasjonen), så ble NF levert både som 2226, 2282 og 2309. I følge den samme siden ble et antall på under 1000 audi coupe produsert mellom slutten av 88 og de første månedene levert med NF-motor, samtidig som den også ble levert med KV og NG. Mao en slags overlapping til katalysatortilpasset motor. At både min gamle bil og eskilds bil skal ha fått skrevet inn 2282 ved en trykkfeil er mer eller mindre umulig.

 

Jeg skulle kjøpe en eller annen tenningsdel en gang og fikk da til NG, men det passet ikke fordi jeg hadde NF.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, her var det mye tull ute og går. NF og NG har begge motorene samme borring og slaglengde, så da er det umulig at NF skal ha 2282 ccm og NG 2309 ccm. Begge motorene har 2309 ccm.

 

Videre så er det nesten umulig at Coupeen hans har en NF med mindre den er byttet ut, NF ble nemlig bare levert i 100, mens NG ble levert i 80, 90, Coupe og Cabriolet. Forskjellene er hovedsaklig innsugsmanifolden, og innfestningen av dysene.

 

Til slutt skulle jeg gjerne visst hvilke(n) motor(er) som har 2282 ccm, jeg har nemlig aldri sett det dokumentert at noen Audi-motor har slagvolum på 2282 ccm. Hvis noen har konkrete bevis med en motorkode så hadde jeg vært glad.

 

Altså jeg har ikke så god peiling på de forskjellige typene motor som sitter i Coupene.Men jeg stusset litt da jeg så det faktisk stod 2282ccm i vognkortet mitt.Har ikke sett den motorkoden som står på blokka på bilen min enda.De eneste motorkodene jeg vet om er KV og NG og den 2.0l på 115hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså jeg har ikke så god peiling på de forskjellige typene motor som sitter i Coupene.Men jeg stusset litt da jeg så det faktisk stod 2282ccm i vognkortet mitt.Har ikke sett den motorkoden som står på blokka på bilen min enda.De eneste motorkodene jeg vet om er KV og NG og den 2.0l på 115hk?

 

Jeg stusset også, men fant en forklaring med NF :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt om at en bestemt motorkode har blitt levert med 3 forskjellige slagvolum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,stusser fortsatt litt jeg altså.

Har vært inne på noen tyske sider med informasjon om div motortyper til coupe.Men der har det bare vært NG og KV som referanse til min bil ser jeg.

 

edit: På den siden jeg har kikket på så var det bare KV fra 1988-1990 og fra 1990-1993 så er det NG??Dette var i forhold til Fwd og 4x4 forsåvidt.

4x4 står at har ng fra 1988-1993

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hørt om at en bestemt motorkode har blitt levert med 3 forskjellige slagvolum.

 

I akte så står NF oppgitt til 2,30, kan ikke dette bety 2,3 som er rundet av fra 2282? Jeg er ikke så dreven på akte, og har det ikke på denne pc'n, men kan du ikke sjekke 2144-motorene? De vil jo da i tilfelle stå oppgitt til 2,10.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det, at delekatalogen har avrundet til 2,30. Likevel, NF har samme borring og slaglengde som NG, det er et ubestridelig fakta. Og hvis man da regner ut slagvolumet fra 82,5 mm borring og 86,4 mm slaglengde så får man 2309 ccm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.