#1 Skrevet August 22, 2005 Fikk på nye felger i slutten av mai måned og selvfølgelig nye Falken dekk.. Glad og fornøyd kjørte av gårde og var fremdeles happy, men så merka jeg nå at dekka foran er bltt slitt en god del på ytterkantene, og jeg har ikke spinnet med hjula eller kjørt noe særdeles hardt, men det skal vel tåle såpass så mer enn 1 sesong vel? Svakhet hos Falken? Har hatt forstillingskontroll på den, men.. Kan det være for lite luft i dekka? Mange bar skal det være? Bilen det er snakk om er en Golf 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2005 jeg har falken selv, hvor lenge dem har gått, det veit jeg ikke, for bilen har jeg ikke hatt mer enn 3uker... men jeg har lagt merke til det at dekkene er veldig glatte, river seg svææært fort løs på litt vått føre, og så har jeg lagt merke til at det er en del slitasje ytterst på alle dekkene... om pengene strekker til, så blir det definitivt noe annet enn falken til neste sommer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2005 Ja, tyder vel på at vi har samme problemmet. Bak er det "ikke noe problem", men foran er en vise.. Slipper seg løs foran hos meg også når det er vått føre, men hvilke dekk gjør ikke det da..men kanskje ikke så like enkelt.. Hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2005 Jeg har ikke hatt noe problem med falken. har kjørt endel på det.. og kunne godt ha tenkt meg det igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2005 Fikk på nye felger i slutten av mai måned og selvfølgelig nye Falken dekk.. Glad og fornøyd kjørte av gårde og var fremdeles happy, men så merka jeg nå at dekka foran er bltt slitt en god del på ytterkantene, og jeg har ikke spinnet med hjula eller kjørt noe særdeles hardt, men det skal vel tåle såpass så mer enn 1 sesong vel? Svakhet hos Falken? Har hatt forstillingskontroll på den, men.. Kan det være for lite luft i dekka? Mange bar skal det være? Bilen det er snakk om er en Golf 3 Jeg hadde Falken på min gammle cq, og hadde problemer med at de ble slitt fort. Har hørt mange si det er en svakhet hos falken faktisk. Hvor mange bar det skal være står det på tavla som er der hvor du fyller luft, de fleste bensinstasjoner har det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2005 Hvor mange bar det skal være står det på tavla som er der hvor du fyller luft, de fleste bensinstasjoner har det! Men der står det som regel hvor mange bar det skal være i dekka som orginalt skal være på bilen..eller? Sjekka hvertfall en tavle på Sjell på Skedsmokorset igår, og under VW Golf III stod det ingen 205/40-17 der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2005 Jeg har hatt Falken en gang og ble ikke fornøyd, de har rykte på seg om at de slites fort! Støyer ikke så mye, men syns ikke det spiller noen rolle da! Pratet med en på en "dekkshappe" tidligere i år, han sa Falken var billigdekk som slites deretter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2005 Jeg har hatt Falken en gang og ble ikke fornøyd, de har rykte på seg om at de slites fort! Støyer ikke så mye, men syns ikke det spiller noen rolle da! Pratet med en på en "dekkshappe" tidligere i år, han sa Falken var billigdekk som slites deretter! Var nok det jeg tenkte meg gitt.. Man får det man betaler for vel? Har en kompis med akkurat samme dim, men av merket Kumho.. Er ikke tegn til slitasje i det hele tatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2005 er med dekk som med så mye annet, får hva du betaler for. er jo en grunn til at 1 stk falken 235 35 19 koster overkant av 1000,- på felgpakker og et bridgestone eller lignende koster 3000,- noe må de jo gjøre for og holde produksjons kostnadenen nede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 23, 2005 i juni ifjor så kjøpte jeg dekk til golfen min, og jge kjørte nesten 10 000 km med de uten att de ble merkbart slitt, var veldig påpasselig med luft i dekka, synes dekka funka veldig fint på regn når det var litt temperatur i de, var de kalde, så slapp det med en gang.. kjørte i mer eller mindre kraftig regnvær til gøteborg i fjor sommer, og bare en gang opplvede jeg vannplaning, men da lå jeg godt over norsk farstgrense. kjører i år på kuhmo siden de satt på felga som jeg kjøpte og de er også greie å kjøre på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2005 Høres veldig ut som forstilling dette, at de slites i ytterkant har ikke med dekkene gjøre. At du har tatt forstillingskontroll betyr ikke at det stemmer, var inne 5 ganger med A8`en før det ble bra. Med lavprofil bør man ligge mellom 38-42 Psi, blir det da mer slitasje i midten så slipp ut litt. Har du for lite luft blir det slitt på begge sider av dekket og ikke bare i ytterkant.. At du seiler på våt er nok sikkert hjulstilling og, jeg trodde mine Goodyear dekk som jeg hadde på 80`ien var drita dårlig helt til hjulstillingen ble bra, har også kjørt med Falken på begge mine biler uten unormal slitasje og med godt heng på våte veier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 23, 2005 Høres veldig ut som forstilling dette, at de slites i ytterkant har ikke med dekkene gjøre. At du har tatt forstillingskontroll betyr ikke at det stemmer, var inne 5 ganger med A8`en før det ble bra. Med lavprofil bør man ligge mellom 38-42 Psi, blir det da mer slitasje i midten så slipp ut litt. Har du for lite luft blir det slitt på begge sider av dekket og ikke bare i ytterkant.. At du seiler på våt er nok sikkert hjulstilling og, jeg trodde mine Goodyear dekk som jeg hadde på 80`ien var drita dårlig helt til hjulstillingen ble bra, har også kjørt med Falken på begge mine biler uten unormal slitasje og med godt heng på våte veier.. Mange bar vil det si da? Hmm..kanskje ta en ny hjulstillingskontroll da? Dumt at det skal være nødvendig da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2005 Hvis du har tatt kontroll for ikke så lenge siden og dekkene dine har blitt slitt i ytterkant etter kontrollen og ikke før ville jeg bare gått tilbake og vist de dekka og klagd. Var slik jeg gjorde det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...