Anbefalte innlegg

Har søkt mye på "søk" funksjonen.

Har vel kommer frem til at jeg skal kjøpe Castrol TWS 10-60W.

Skal seff bytte oljefilter også.

Men hvor mange liter olje må jeg ha?

4L?

Den olja er ikke akurat billig. 198,- på mekonomen 191,- på Bang & Folkestad.

PER LITER. Har ikke skjekka andre plasser. Noen som vet om billigere plasser?

Får den kun i 1L`ers kanner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte en 5 liter med penzoil på meca. husker ikke villedende utsalgspris men fekk den iallfall for 360,- den oljen skulle visst vere perfekt for den motoren sa de... husker ikke nummer på den men kan sjekke når jeg kommer fra jobb

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha 4,5 liter. Kommer ann på hvor mye du får tømt ut, jeg fyller ca 4,25 liter ved oljeskift.

 

Bruke en god fullsyntetisk olje.

Du trenger ikke bruke en racing olje, dvs 10W-60. Hvis du bruker castrol, kan du godt bruke Magnetic 5W40? (den gamle TXT, semisyntetisk) eller RS 0W40.

Har dårlige erfaringer med penzoil & valvolie, dvs tydelig forskjell på motorgang før og etter oljeskift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med den gammle eieren av bilen, han hadde brukt TWS 10-60W på forrige oljeskift. Tenke jeg og skulle bruke den.

Det er vel litt lurt å bytte ut full syntetisk med full syntetisk?

Skal se litt...... syntes TWS var litt for dyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du kjøre med 10/60 olje bør du ta det ganske med ro før du får driftstemp på oljen!!! Den oljen er sirup ved lave temperaturer..... : eek : ambefales IKKE til vinterbruk!!! Jeg kjører på "vinter-olje" og "sommer-olje" på min S4. Tynn olje på vinteren og litt tykkere på sommer. 5000 km på oljeskiftet og da skifter jeg filter hver gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har trillet ca 8000-10000km på olja og filtetet nå. Har handlet nytt filter. Skal bare finne en olje som jeg kan bruke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minns da og ha sett Castrol TWS 10-60W i 4ltrs kanne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har lite for seg å bruke så tykk olje til vanlig kjøring på en relativt standard motor. Den har etter min mening bare høy pris og dårlige kaldstartegenskaper for vanlig bruk. Jeg kjører heller på noe som er tynnere til vanlig, har stort sett brukt Mobil 1 5W-50 som jeg får ganske rimelig..

 

Å ikke bytte filter ved hvert skift blir som å dusje og ta på seg det samme gamle undertøyet igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Å ikke bytte filter ved hvert skift blir som å dusje og ta på seg det samme gamle undertøyet igjen..

 

Tror faktisk at det er værre . . :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv på min gamle 90 quattro fra 1986 som hadde gått over 300 K km skifta jeg ole og filter på hver 5 tusen km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.