Trenger litt hjelp her. (Kjøpsråd 89 Corrado)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja , eg er ny her. :)

 

Har ein del spørsmål da eg har vert og sett på ein corrado 89 mod. Har pruta på den no og fått ein pris som gjer at eg ligge på vippe pinnen.

 

Okay. Mangler som eg og nokon kamerater har oppdaga. Trenger litt info om kva dette vil koste. Komponent messigt.

 

Lista er litt lang ja, men ok here we go:

 

1) Eksos anlegget. Dette er vist noko heima mekk. Katasylatoren er fjerna og nimdasonden henger og slenger :(.. Trist. (Er dette påbutt på 89 modellen ?)

2) Bilen har blitt torturert med å stå i ro 1 år. Så alle bremseskivene må byttast.

3) Hjullager bak. Ganske så defekt. Begge dekk bak er så slipt at dei må byttast.

4) Lasteavhengingsventil er defekt.

5) Foring bakaksling. Må ha ny(e)

6) Rust bensinlokk (Er dette et kjent fenomen ?)

7) Steinsprukt frontrute. (Førerside. Må vel bytte heile front ruta da ? )

 

Kva vil alle desse delane kosta til sammen. ? Sitter og vurderer bilen veldig. Corrado g60 120.000 Km har den gått.

 

Fort svar på hvor jeg kan få desse delane billigst hadde hjelpt på. Tipper dette kommer på rundt 15.000 - 20.000 berre i deler eg.

 

Kanskje snart ein corrado eier ? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Steinsprut så blir dette fikset gratis viss bilen har delkasko forsikring, Viss hele frontruten må byttes så kommer det en egenandel på 1500-2000kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Men no veit eg ikkje kva den personen her har eller ikkje har. BIlen har iallefall ikkje skilter. Så berre det gjer at eg MÅ omregistrera den og få den godkjent. Altså det er veldig mangen ting som gjer at eg vurderer kanskje å se etter eit anna eksemplar men like mangen andre veien. Som sagt på vippepinnen. Takk for tilbakemeldingen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1)Ring et firma som leverer bildeler, feks Mekonomen, Bilxtra, Møller og hør på pris. Kanskje du får en god pakkepris og. Lambda bør du ha for motorstyringen sin del. Motoren går ikke som den skal uten. Går den i det hele tatt? Katalysator er påbudt i 89 ja.

2)Se nr 1 ;)

3)Fort gjort å bytte lager bak, koster 3-400 om jeg ikke husker helt feil. Dekk koster forskjellig alt etter merke og dimm. Regn en liten høvding ca i hvert dekk.

4)Må byttes. Lite jobb, koster ca 800 om jeg ikke husker helt feil. Se ellers nr 1

5)Mye jobb å bytte, men ikke så dyrt som det høres ut.

6)Rust rundt bensinlokk er et kjent problem på eldre vw i det hele tatt. Uten at jeg har hørt corrado er værst der. Vær obs på at det kan være mer skjult rust..

7) Se svar over. Bytte av frontrute utenom forsikring kommer kjapt på 5lapper.

 

Siden det er G60 bør også kompressoren sjekkes nøye. Dersom den må overhales flagrer lappene fort, og ikke stol på selgers ord om at den "nylig er overhalt". Jeg nekter forresten å tro at en corre med utslitte foringer bak har gått kun 120000. Høres muffens ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte den med prøveskilt, merka ikkje noko til effekt tap under kjøring. Nei stoler ikkje på det selgere seier. Iallefall ikkje så lenge han ikkje har kvitering på det.

 

Ja , reagerte på det eg også. Men var ikkje noko slakk i dørene , skinn interiøret var ganske så inntakt. D.v.s at det såg ut som den hadde gått omtrent kanskje 150.000 Km. Men ok. Siden den orginalt var importert fra Tyskland i 97 kan dette godt tenkes ja.

 

Hmm, hmm. vurderer fortsatt. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo også litt på hvor mye du skal gi for bilen, om det er *super* billig så kan man jo alltids legge ut litt, men det står jo en del Corradoer for salg for tiden, går ut fra du har sjekket både finn.no og autodb.no ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.