Hvordan få blinklys til å lyse konstant?

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å mekke slik at blinklysene i frontlampene mine kan lyse gult konstant,hvordan får jeg til det? : klø : Vil gjerne at de skal blinke når jeg setter på blinklyset også. :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble de til konstant 12V (via bryter)?

De er vel kansje det, for det er vel blink-rele'et som gjør at de blinker (?). Men hvordan du skal få til begge deler på en gang kan jeg ikke svare på, då må man i tenkeboksen først :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å mekke slik at blinklysene i frontlampene mine kan lyse gult konstant,hvordan får jeg til det? : klø : Vil gjerne at de skal blinke når jeg setter på blinklyset også. :rolleye:

Fort og gæli modd!

Ta en 5 - 21W pære, det er en sånn som brukes i baklys som er kombinert brems og "vanlig" lys, og lodd på en ledning på 5W tråden og bruk en "strømstjæler" som du kobler på parklyset. Da har du 5W USA markerlight og 21W blinkers som er det det skal være.

Funka fint det på en gammel 81 Granada jeg hadde når jeg var "ung og dum", nå er jeg bare..... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm,ok.Men får man tak i 5-21w i gule pærer da? : klø :

PS: Nå er du bare 42år... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du lodder fast en vanlig parklyspære så finnes det vel hetter som man kan sette på... De finnes i allefall i rød, blå, grønn etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei er ein del måter å gjere dette på.

Måte 1: du legg ei pære i paralell over blinklysreleet, då vil denne pæra(må vere litt stor, eller du kan bruke ein motstand) lage spenningsfall slik at blinklysa lyser svakt, men dette påvikrer alleblinklys.

Måte2: du halverer spenninga til blinklyspæra ved å leggje opp ein ledning frå batteri til pæra, denne koblerr du ein motstand i paralell slik at det blir spenningsfall over motstanden(her og kan du bruke ei pære) , men hugs å koble til ein diode, slik at ikkje den stel den spenninga som blir tilført blinklyset når du blinkar.

Måte 3: er å bytte ut pærene i blinlyset og gjere samme som måte 2 men berre at du bruker den andre glødetråden, fordel her er at su slepp dioden.

Måte 4: er å leggje inn ei ekstra pære og la det gå plusskabel frå batter el liknande gjennom bryter til eine lyspæra og bort til den andre og jorde den. slik at dei to ekstra lyspørene er koblet i serie, då vil dei få ca 6 volt og berre gløde.

PS: kan være lurt å koble til bryter på alle alternativ, slik at du har mulighet til å slå dette av.

Mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er å bytte pæreholder, og montere en 21/5 watt pære, slik USA-biler har. Da har du 5-watt kretsen til parklys og 21-watt kretsen til blinklyset. Lampene vil da ikke blinke lys/mørkt slik som nå, men blinke fra svakt til sterkt.

Kan også nevne at det er forbudt med oransje parklys foran på bilen, men det er ditt eget ansvar...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm,ok.Men får man tak i 5-21w i gule pærer da? : klø :

Jepp, står originalt i Chrysler PT Cruiser, selv på Europa-modellene (selv om 5-watt kretsen er koblet ut). Bare å gå til Chrysler-sjappa og kjøpe et par stykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per-Erik sitt forslag er enklest å prøve ut så tenker jeg gjør det når jeg får tak i 5w-21w pærer som jeg må lakke gule. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he...... :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg må lakke gule. : rolleyes

Les posten over din siste, de er å finne ferdig farget oransje. De finnes faktisk hos VW/Audi også, men jeg har ikke delenummeret. De ble brukt på forskjellige USA-modeller med hvite blinkers, bl.a. Audi 4000 og A4, A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les posten over din siste, de er å finne ferdig farget oransje. De finnes faktisk hos VW/Audi også, men jeg har ikke delenummeret. De ble brukt på forskjellige USA-modeller med hvite blinkers, bl.a. Audi 4000 og A4, A6.

Så det nå. : dum :;) Hvor har de andre pæreholdere da tro? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke pæreholder fra USA-modell A4 f.eks.? Skal prøve å oppdrive delenummerne for holder og pære....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke pæreholder fra USA-modell A4 f.eks.? Skal prøve å oppdrive delenummerne for holder og pære....

:tilber:: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent slik vil det bli seende ut (slukket - park - blink)

flash1.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Det vil altså blinke slik med blinklyset på?

Hva du ikke finner ass. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, parklyset lyser konstant, og blinklyset gjør at det lyser sterkere, på samme måte som bak- og bremselyset bak på biler med kombinert pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, parklyset lyser konstant, og blinklyset gjør at det lyser sterkere, på samme måte som bak- og bremselyset bak på biler med kombinert pære.

Jepp,skjønner.Derfor jeg bytter til 5-21w pære. ;)

Har de delenr på USA pæreholderen i ETKA tror du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blink som står på hele tida? jaja vi er alle forskjellige :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blink som står på hele tida? jaja vi er alle forskjellige :)

Litt tøft da,må jo prøves. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Statene...

bulb holder for the front turn signal is

8d0953053

bulb,

N 901 298 01

that's for the earli 1999's,

for later 1999's:

front turn signal bulb holder is

8d0 853 053 b

bulb

n 104 759 01

Det han mener med early/later er altså før og etter facelift. Det må nevnes at jeg tror USA-versjonene med facelift også bruker parklys på samme måte som Europeiske biler, så det er ikke sikkert det hjelper å kjøpe de delene. Jeg ser bare at det er listet opp forskjellige pærer til de to. Noen her med vanlige Europeiske delekatalogen kan vel dobbeltsjekke delenummerne? Jeg har ikke mulighet :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.