Anbefalte innlegg

Har montert linselykter på min S2 og lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan jeg skal koble om i lampene slik at nærlysene ikk slukker når jeg setter på fjærnlys.......

 

Noen som har peiling på dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMP!

 

Dette lurer jeg også på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel kanskje gå via et relè. Hovedstrøm i fra batteriet, og styrestrøm ifra fjernlyset, og inn på nærlyset, i tillegg til den originale som går inn på nærlyset. Mener å huske at det var noe slikt jeg gjorde på min gamle coupe gt som hadde doble lykter. En til nær og en til fjern. Kan hende jeg er litt på vidda...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har holdt på med slikt, men dersom du lar strømmen til fjernlyset være styrestrømmen til et relé som går til nærlyset så er vel problemet løst?

 

Edit: det var jo akkurat det som stod ovenfor, men hvis det hjalp med en illustrasjon så var det ihvertfall noe... Beklager at jeg ikke har de rette symbolene inne i paint :o

lyskobling.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Med det skjemaet skal jeg nok få det til.

 

Men er det noen som vet hvorfor det laget sånn egentlig? Hvorfor lyser ikke begge lysa når jeg setter på fjernlysa, bare når jeg blender?

Kan det kan bli for varmt eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Med det skjemaet skal jeg nok få det til.

 

Men er det noen som vet hvorfor det laget sånn egentlig? Hvorfor lyser ikke begge lysa når jeg setter på fjernlysa, bare når jeg blender?

Kan det kan bli for varmt eller noe?

 

 

Om du hadde h4-pærer i di forrige lysa(ikke vet jeg) så vil jeg tro det har med varme og gjøre.

En annen ting er at om det er helt mørkt å man kjører i 90 f.eks, så gjør man lite med nærlys når man har fjernlys. da er det bedre å koble ut nærlysene fordi di lyser opp veien som en NÆR deg og da den blir mye lys NÆRT deg, kan d gjøre at man på en måte ser dårligere langt vekk.

akkurat som om d kom en bil mot deg. da ser du ingenting av det som er på siden av bilen. selv om bilen egentlig ikke lyser PÅ deg.

nærlysene gjør d samme på en måte bare i en litt mindre grad da... : rolleyes

(min teori og erfaring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.