#1 Skrevet August 24, 2005 Må høre hva dere synes om vei arbeidet i Agder. For jeg blir like forbanna hver gang jeg kjøre opp baken med Henning-olsen is må vågbygd, der i har laget bussfelt.... Der er det lapping på lapping... blir så forbanna, kun de ikke bare lagt ny asfalt opp hele baken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2005 Det beste må jo være stripa mellom Stoa og Rannekleiv som er "stengt":D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2005 Verst av alt er de små farts humplene. I 50 sone legger de fartshumpler som er så kraftige at man ikke kan kjøre over dem i mer enn 20-30km/t. Det er irriterende det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2005 Vist du kan kjøre i 20 - 30km/h over fartsdumper så kan du jo kjøre fort over da Neida, skjønner hva du mener, men nå er de nå sikker der av èn grunn da. Værst syns jeg veien er de plassene som det blir nevnt her hvor det stadig lappes og lappes. Og de plassene hvor de har plassert et 10 talls komlokk på et sted. Dunk dunk dunk dunk...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2005 Jeg synes det er skikkelig bad her. Har også reagert på at de ikke asfalterte ordentlig når de første brukte mange millioner på den nye bussfila....må jo være tragisk dumme de som bestemmer. Men men, er mye dårlig vei i Oslo sentrum også, så det er ikke bare vi som sliter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2005 Det jeg synes er verst er at veiarbeid går så utrolig sakte! Det er akkurat som om de ikke har mannskaper nok (det har de sikkert ikke) så det er liksom 5 mann som skal gjøre all jobben. Se f.eks. lyskrysset her i Arendal. Det er under arbeid, de var nødt til å bytte ut hele det elektriske anlegget (greit nok) og samtidig skal de forskjønne området (i og forseg greit nok det også). Problemet er bare det at de begynte på arbeidet i begynnelsen av Juni (eller var det slutten av Mai?), så la de ned arbeidet i HELE Juli pga ferie, og det er fremdeles ikke ferdig! Alt man ser av arbeidere der nede er en og annen kar som fikser noen nye kantstein av naturstein (støpte betongkanter er ikke bra nok) samt et par gartnere som planter blomster. Se å bli ferdige! Det er nesten sånn at jeg har lyst til å bli veiarbeider selv, for det virker som en rolig jobb... Og når det gjelder utvidelsen av E18 mellom Stoa og Rannekleiv så kan Trond G. gi en oppdatering, han er nærmeste nabo til veien. Han får sikkert ikke sove nå, siden det er så stille der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2005 Jeg tenket med skrekk tilbake til når de skulle legge ny asfalt på broa som går over Topdalsfjorden (Varoddbrua). Her var de flinke og skrapte av asfalten på under 8 timer ei natt.. det eneste som var igjen var de "FINE" tvertgående stålkantene som ligger hver 150 meter over brua. 3 uker seinere startet de asfalteringen... Selv jeg som ikke hadde senket bil og som kjørte med 17" måtte ned i 5 kmt for å komme meg over brua. Tror dere dette var pop i rushtida? Stakkars folk med senk der... I motsettning til skrapingen (som de gjorde på natta) så startet de arbeidet kl 0900 (etter en velfortjent morgenkaffe) og fortsatte utover dagen. Kl 1600 var de nesten ferdig og rushet var et faktum med 2 km kø... da veltet de en ojetønne i inngangen til en S sving i avgangen av brua inn i en tunell og i tillegg til det så var det TOMT(!) for asfalt... (åssen går det ann? 2 dager seinere så ble siste 50 meter asfaltert.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2005 skrev masse Det husker jeg veldig godt, jeg kjørte på pinnestiv a4, max senka. Det var forferdelig hver dag hjem fra jobb, måtte bite sammen tenna, hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2005 Jeg tror pinadø veivesen-folket leste innlegget mitt ang. lyskrysset her i Arendal, for dagen etter at jeg skrev det, så var de i gang med å asfaltere det siste laget for å bli kvitt de harde kantene, overgangene til asfalten på den videre veien. Fantastisk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2005 Jo takk Per, det er merkelig stille her nå gitt:D, Så for min del passer det meget bra at veien er stengt, så bare syt dere Faktisk må jeg innse at entrepenøren på dette arbeidet virker kjapp, det er Trafikk & anlegg fra Skien som utfører arbeid her pluss noen til, går unna må jeg si, føler de står på jeg: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 6, 2005 http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/article305871.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 24, 2005 Fra Fædrelandsvennen 24/10 Frykter dårlige veier Lastebileierne frykter at Sørlandet kommer til å tape kampen om veimilliardene i årene framover. SØGNE: - I lastebilnæringen er man frustrert over at Sørlandet er helt uten representasjon i samferdselskomiteen på Stortinget. Det lover ikke godt for kampen om milliardene til veiformål i årene framover, sier Karl W. Strandvik. Som distriktssjef i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i Rogaland og Agderfylkene, målbærer han den skuffelsen som gjør seg gjeldende over at Agderbenken ikke klarte å ordne landsdelen en plass i samferdselskomiteen på Stortinget i kommende fireårsperiode. Lastebilnæringen på Sørlandet, som teller nær 200 bedriftsmedlemmer med cirka 700 lastebiler/vogntog, ønsker å gjøre seg mer gjeldende i den offentlige debatt om vei og trafikkspørsmål. - Hvem skal nå tale Sørlandets sak når nasjonale midler til vei skal fordeles, spør Strandvik. Han minner om at stortingskandidatene på et møte i Lillesand før valget ikke levnet tvil om at vei var viktigste tema. - De så det som en sentral oppgave å sikre Sørlandet minst en representant i samferdselskomiteen, minner han om, og legger til at skuffelsen og oppgittheten blir desto større når landsdelens politikere ikke klarer dette. Utfordringene med å få midler til nødvendig opprusting av veinettet i landsdelen blir enda større, sier han. - Er det frykt knyttet til OPS-prosjektene? - Vedtatt utbygging av stamveien, både over Kvinesheia (E39) og mellom Grimstad og Kristiansand (E18), regner vi med vil gå sin gang. Det som blir ekstra vanskelig er å få penger til opprusting av det øvrige stamveinettet og ikke minst utbygging og vedlikehold av riksveier og fylkesveier, sier Strandvik. NLF på Sørlandet er opptatt av å få opprettet en truckstopp om lag midtveis mellom Oslo og Stavanger, for eksempel på Kjærlingland ved Lillesand. - Truckstopp er et sted der langtransportkjøretøyer kan stanse. Her skal man blant annet kunne fylle bensin, helst fra flere leverandører. Her skal sjåførene finne dusjanlegg, få kjøpt mat og drikke, sier Strandvik. Han legger til at en truckstopp må drives på kommersiell basis. Lastebileierne på Sørlandet har også registrert at en del utenlandske trailersjåfører fylle rød diesel på tanken. - Dermed blir ikke konkurranseforholdene like, og vi håper at kontrollen med dette blir skjerpet, sier Strandvik, og minner om at de fleste i næringen driver på knappe marginer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...