Anbefalte innlegg

Voltmeteret (et av de tre ekstrainstrumentene i midtkonsollen) på Coupe'n fungerer ikke... :(

Dvs nåla ligger i bånn hele tiden, så enten er det noe i systemet til voltmeteret som er feil, eller så er det j*v#a dårlig lading på batteriet :P

Instrumentbelysningen i det nevnte instrument fungerer fint, men dette går vel på et helt annet opplegg.

Noen som vet hvor jeg kan begynne å feilsøke? Har aldri vært borti disse "ekstrainstrumentene" før, så dette er helt nytt for meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måle spenninga bak på instrumentet kanskje : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, forsåvidt :)

Tenker du da på å måle mens instrumentet er tilkoplet, for å se om det går strøm fram til det? Eller å f.eks. ohme selve instrumentet for å se om det er "brudd" i instrumentet en plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er og måle spenningen inn på voltmeter, resultatet forteller deg med en gang om det er feil på instrumentet eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får se om jeg får tid til å se på det imorgen, ikveld blir det ikke gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I roccoen var det rett og slett ikke koblet på. Nå har jeg en sikring som er gåen, og den går på instrumentbelysning. Nå virker derfor heller ikke voltmeteret..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle sikringer skal være i orden, de er sjekket dobbelt opp pga problemer med nærlysene som jeg ikke har :( Så nå er jeg på utkikk etter ny lysbryter også : rolleyes

Koblet til skal det også være, hvis jeg ikke husker mye feil så var det en plugg/kontakt med noen ledninger på som var der (likt på de to andre ekstrainstrumentene også), i tillegg til ledningene til instrumentbelysningen og pæren her. Fikk jo sjekket opp alt dette "inni der" når det berømte varmeregisteret mitt sprakk :P

Det skal sies at de to andre insturmentene, oljetrykk- og oljetemperaturmåler fungerer fint. Mens voltmeteret har vært dødt helt siden jeg kjøpte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.