#1 Skrevet August 24, 2005 Voltmeteret (et av de tre ekstrainstrumentene i midtkonsollen) på Coupe'n fungerer ikke... Dvs nåla ligger i bånn hele tiden, så enten er det noe i systemet til voltmeteret som er feil, eller så er det j*v#a dårlig lading på batteriet Instrumentbelysningen i det nevnte instrument fungerer fint, men dette går vel på et helt annet opplegg. Noen som vet hvor jeg kan begynne å feilsøke? Har aldri vært borti disse "ekstrainstrumentene" før, så dette er helt nytt for meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2005 Måle spenninga bak på instrumentet kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2005 Ja, forsåvidt Tenker du da på å måle mens instrumentet er tilkoplet, for å se om det går strøm fram til det? Eller å f.eks. ohme selve instrumentet for å se om det er "brudd" i instrumentet en plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2005 Det enkleste er og måle spenningen inn på voltmeter, resultatet forteller deg med en gang om det er feil på instrumentet eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2005 Ok, får se om jeg får tid til å se på det imorgen, ikveld blir det ikke gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2005 I roccoen var det rett og slett ikke koblet på. Nå har jeg en sikring som er gåen, og den går på instrumentbelysning. Nå virker derfor heller ikke voltmeteret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2005 Alle sikringer skal være i orden, de er sjekket dobbelt opp pga problemer med nærlysene som jeg ikke har Så nå er jeg på utkikk etter ny lysbryter også Koblet til skal det også være, hvis jeg ikke husker mye feil så var det en plugg/kontakt med noen ledninger på som var der (likt på de to andre ekstrainstrumentene også), i tillegg til ledningene til instrumentbelysningen og pæren her. Fikk jo sjekket opp alt dette "inni der" når det berømte varmeregisteret mitt sprakk Det skal sies at de to andre insturmentene, oljetrykk- og oljetemperaturmåler fungerer fint. Mens voltmeteret har vært dødt helt siden jeg kjøpte bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...