#1 Skrevet August 24, 2005 Hei alle VW og Audi entusiaster! Dette er mitt første innlegg her i klubben. Jeg har vært medlem en stund og kommer til å fortsette med det siden det aldri blir kjøpt noe annet enn Audi av et eller annet slag. Jeg heter Bernd Linneweh, bor i Isfjorden sammen med min kone og et av mine to barn. har huset fullt av katter. (kan sees på http://www.linneweh.no). Beklager avsporingen, men tenkte jeg skulle være høflig å presentere meg litt. Over til saken: Vi ble frastjålet vår A4 og kjøpte en A6. Den har flotte felger (synes jeg) men det har seg slik at krommingen på disse har løsnet mer eller mindre på alle fire felgene. Hører rykter om at dette er alvorlig dyrt å få krommet opp igjen...eneste trøsten kan vel være at det muligens blir bedre enn når felgene var originale. Jeg hadde da tenkt å få pusset vekk all krommen og få lakket opp igjen dette i bilens farge. Høres dette helt teit ut eller kan det bli litt greit å se på? Jeg har null peiling på bil men kan litt om bilstereo og en del om hidden. Hadde satt utrolig stor pris på noen kommentarer og synspunkter ifra de som virkelig kan felg. Det er jo et alternativ å kjøpe noe annet som passer bilen. Bilen er en Audi A6 1999 2.5 TDI Sølv metallic. Litt senket og passe motor. veldig godt egnet som familiebil. Med hilsen Bernd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2005 Velkommen i klubben Fin bil har du også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2005 Er det ikke sånn "løs" kant på de felga da som du kan bytte? Alternativ kan jo være å polere opp kanten....ville uansett hatt den blank på sølvfarga bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2005 Hei Bernd. Grattis med ny bil!!! Jeg så denne nede i sentrum en dag, og lurte fælt på hvem det var sin. Flott bil. Per Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2005 Takker for kjappe svar og kommentarer om bilen. Egentlig er det ikke jeg som skal ha æren for at bilen ser ut som den gjør...det er Vidar Ibenholt som har stylet og brukt tid og penger på den. Jeg er bare en heldig eier av dette "smykket". Joda du har rett i at de kan deles John-Arne men jeg tror ikke at Krom ringen kan taes av fra selve felgen og byttes, men at man tar av senteret fra selve felgen og da er det igjen en slags innerfelg med en kant hvor man skrur fast skruene til "innerfelgen". Ble litt rotete dette her... He he regner med at du var nyskjerrig ja Per....var vel så mørke vinduer at du ikke så hvem som satt inni???? Du skal få se bilen litt nærmere når kona kommer tilbake fra Sverige.... Bernd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2005 Topp. Vi kan ha en liten "show off" en solskinnsdag med nyvaska biler. Jeg fant den bilen jeg snakka om under Rauma Rock`en. Per Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2005 Da er beslutningen fattet. ASA DM 3 skal av og aldri på igjen. Felgen lekker og alle jeg har snakket med sier at det er vanskelig og eller dyrt å få ordnet disse felgene. Da tenker jeg på å få krommet dem på nytt og få dem tette. En annen ting jeg lurer på er om det er flere som har samme type felg og hva synes de om at felgen "buler" opp på midten slik at når man kjører i regnvær så samler det seg vann i bunnen som aldri renner vekk. Dette resulterer i at det hele tiden renner vann der hvor felgen er skrudd sammen. Ganske teit patent egentlig. Men felgene er forøvrig pene å se på når de er nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2005 passelig irriterende, lagde en tråd dedikert det tildligere her:Konstruksjonsfeil asa felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 2, 2005 hvor er dem kjøpt??? og når??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 2, 2005 Har ingen anelse om hvor eller når de er kjøpt. Kunne spørre Vidar Ibenholt, men jeg har allerede kjøpt nye felger som skal legges på imorgen. gidder ikke ha disse ASA DM 3 felgene på. Etter at krommen løsnet så er de blitt elendig stygge å se på...vurderte å poste bilder på VM i stygg felg, men det ville være et hån mot de som har denne felgen på en av sine biler idag...he he...for felgen er jo pen å se på, men vanskelig å holde ren samt at det er irriterende det med den vannkastingen når man bremser hardt....Leste nettopp tråden om konstruksjonen på ASA og kjenner igjen en del problemer der. Felgene jeg legger på imorgen lørdag 02.09.05 er ikke verdens dyreste ei heller den kuuuleste. Felgene heter BM Cobra og er en Martins felg og har fem eker. Legger ved en link så kan de som er interessert se. http://www.martins.no/apps/rimtester/main.html Gleder meg til å få på nye "sko". I tillegg til at mine felger også kaster vann på bremseklossene slik at det ryker, så lekker de, med det resultat at jeg må fylle luft hver dag. Blir lei ja.... Siden krommingen slipper på alle 4 så er det ingen vei utenom.... NYE felger. mvh Bernd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 2, 2005 Flotte felger dette... Faktisk ganske lik de jeg har (Alessio F1) Hva har du tenkt å gjøre med ASA felgene dine? Per Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 2, 2005 Ja hva skal jeg vel gjøre med ASA felgene??? hadde vært fristende å tatt dem med på heimevernsøvelse i uke 40 og pepret dem med ca 200 7.62 nato ammunisjon fra en mg3.... Se om de står får en kule..... Nei de blir vel liggende til det dukker opp en eller annen ide om hvordan jeg skal få dem til å bli pene igjen...he he. Før eller senere så blir de nok krommet opp igjen og tettet...slik at de blir så gode og pene som ny...eller de blir solgt....SUPERBILLIG. Bernd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 2, 2005 Dim på felgene,ET og boltsirkel?? Er int i de! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 7, 2005 Jeg har samme problem med felgene mine. Samme felg. Jeg kjøpte bilen min i juni i fjor, og etter det jeg forstod var felgene da rimelig nye. Allerede i Mars i år forsvant MASSE av belegget. Etter det jeg har hørt er dette blitt en reklamasjonssak hos sharif( som selger dem i norge), men ettersom jeg ikke har kvittering, er det noe å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 7, 2005 men ettersom jeg ikke har kvittering, er det noe å gjøre? Sharif er vel ikke akkurat kjent for å komme med kvittering uten at du nesten haler den ut av han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 7, 2005 Hadde vel ikke tenkt meg at han kaster kvitteringen etter deg, men det hadde jo vært litt dumt å stille på døren uten... Tenker meg at han er litt mere tilbakeholden når man kommer med en reklamasjon på dekk til 10000 uten kvittering. Hørte at det visst ikke kostet skjorten med nye ringer likevel, 900 pr. stk.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 7, 2005 Hvor får jeg kjøpt nye ringer til 900,- pr stk? om det er tilfelle så beholder jeg felgene til show....HURRAY 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 7, 2005 Sharif er vel ikke akkurat kjent for å komme med kvittering uten at du nesten haler den ut av han. det er bull shit. på shariff får du kvittering uansett for det er den gutta på gulvet jobber etter. har du handlet der og ikke fått kvittering har du gjordt en deal med tommy under bordet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 8, 2005 Hvor får jeg kjøpt nye ringer til 900,- pr stk? om det er tilfelle så beholder jeg felgene til show....HURRAY Dette var i følge en på forumet hos sharif selv.. ikke vet jeg, har ikke undersøkt. Arve: Har du egenerfaringer der, siden du snakker så godt om sharifs? Dem jeg kjenner har vel heller ikke fått kvitteringen, dem har kun brukt kvitteringen som banken sitter med. (nettbank) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 8, 2005 Dette var i følge en på forumet hos sharif selv.. ikke vet jeg, har ikke undersøkt. Arve: Har du egenerfaringer der, siden du snakker så godt om sharifs? Dem jeg kjenner har vel heller ikke fått kvitteringen, dem har kun brukt kvitteringen som banken sitter med. (nettbank) ja, jeg føler jeg veit hva jeg snakker om så lange jeg har jobbet der.... men, når man handler over nettbank er det flere steder man ikke får kvittering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 9, 2005 Dem har ikke handlet over nettbank, men de har skrevet ut kvitteringen der... Det var det jeg mente. Men er det muligheter for at man kommer noe vei ettersom men ikke har kvittering? kjøpte jo liksom bilen etter de var satt på. Tviler på at de er mere en 1,5 år gammel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...