Problemer med golf etter toppaking bytte!

Anbefalte innlegg

har en kompis som hea problemer med sin Golf 3

 

Fikk satt sammen motoren igjen i dag. Har byttet toppakningen + register reim og ventiltetninger. Det gjelder en Er en Golf 3 GTI 8V 2.0 liter.

 

Men nå oppfører bilen seg helt rart. Den starter og sviver jevnt på tomgang. Men når jeg kjører å gir gass så er det så vidt pådrag. Responsen er lik 0 nesten. den må bygge seg opp. Den føles rett og slett som en dau gammel 1 liters motor. Den lugger også litt når jeg gir gass.

 

I går gikk vi over merkene en gang til.

 

Merket på kamhjulet og toppen stemmer, merket på veiven stemmer.

Men tenninga er kanskje 1 eller 2 mm feil. Ligger bittelitt før merket for første sylinder. Det er så lite at man ikke skulle tror det sko ha noe å si.

 

Men hva i alle dager kan det være som gjør at bilen oppfører seg slik da? Går det ann å bare stille tenninga uten å vri på veiven og kamhjulet

 

Dette problemet var ikke før jeg byttet toppakning, ventiltetninger og registerreim!

 

Er det noen som vet hva dette kan komme av?? Trenger hjelp

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, du kan justere tenning v. å løsne fordeleren å vri denne! Høres ut som du/dere har for mye ettertenning! Fordeleren løsner du med 13 mm nøkkel, se hvor pluggledninga fra syl. 1 "kommer ned på fordelerlokket, sørg for at motoren står i 0, altså på punktene! Da bør rotoren peke mot et hakk i fordelerhuset! Er ikke 100% sikker på hvor mue tenning denne motoren skal ha i farta, men dette bør du ha tenningslampe til å justere uansett! Prøv deg frem! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svaret.

 

Da skal jeg prøve dette i dag. Men jeg er ikke 100% sikker på hvordan man bruker en slik tenningslampe.

Kunne du gitt meg en liten guide på hvordan jeg går fram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justere tenning uten tenningslampe;

Løs bolten til fordelen, slik at fordeleren kan dreis.

Start motoren, og la den gå på tommgang.

Drei fordelen slik at motoren får mest mulig turtall, du har nå max fortenning.

Reduser fortenningen til du hører at motren begynner å gå litt saktere, da har du omtrent korrekt tenningspunkt.

 

Tenningslampe;

Klype på sylinder 1's coil ledning, husk retning (coil side / spark plug side).

Pek ned mot tenningsmerke på blokk.

Du vil nå få lysblink, hver gang sylinder 1 tenner. På tommgang skal da tenningsmerkene (blokk & svinghjul) være side om side.

Drei fordeler til dette er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke glemt å koble til noe da ??

 

Kanskje dårlig kontakt på LMM eller en vacuumlekasje eller noe??

 

Vil da tro at tenningen står likt som den gjorde før toppakningsbytte. Du setter vel motoren på Ø.D og så tar av toppen, setter det sammen igjen uten å skru på noe? hvorfor skulle da problemet ligge i tenning..

 

Si fra hvis dette er ett dumme forslag da, men kan jo kanskje tenkes ? : rolleyes

 

Lykke til !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Da har endelig jeg og blitt medlem av vw audi klubb. Selv om jeg ikke er en fornøyd vw eier enda :( :(

 

Det er jeg som eier bilen det er snakk om i posten her. Og jeg vil så inderlig få den i orden.

 

Han som bytta topppakning satt ikke motoren i ø.d før han tok den fra hverandre. Og vi har satt den sammen igjen og stillt inn alle merkene. Har ikke fått prøvd å stillt inn tenninga enda. men ser riktig ut på merkene.

 

Jeg kommer til å legge ut noen bilder senere av alle merkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere fått til???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har desverre ikke fått det til enda. Jeg gir snart opp. Blir så lei.

Fant ut at denne motoren (2E) ikke går ann å stille tenninga på heller. Den stilles automatisk av hjernen.

 

Så jeg fatter ikke hva det kan komme av :( huff. Konne ønske en som har mye peiling på vw kunne komt å sett på den. Bor i stavanger.

 

Kunne jo gitt den til et vag verksted, men de er jo så forferdelig dyre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nesten sikre på at dere har boma med en tann på regg reima,

 

ta av reima igjend og sett alt opp på nytt og skjekk at fordeleren står mot syl en på topploket på fordeleren, sett også på reima på toppen riktig igjend. da bør den gå greit gjort dette selv en gang, og da funka det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

I dag hadde jeg med meg en mekanikker som jobber på volvo verksted. Han heller fant ingenting feil med regreima. Fant ingen vakum lekasjer heller.

 

Men han nevte at en han kjenner hadde hatt et så å si likt problem med sin bil. Det viste seg at det var kommet dritt i den elektroniskese dyse insprøytningen.

 

Tror dere at mitt problem kan komme av det samme? Siden vi har jo tatt av toppen og kanskje no støv eller et eller annet har kommet inn i innsugsmanifolden eller noe : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Da var problemet fikset :) :) endelig. Var visst tenninga som va litt feil. Skrudde på fordeleren og den ble bra.

 

Da var det bare å få tak i en ny Luftmengdemåler. Tror den jeg har nå er gåen siden den dauer når jeg kjører på lavt turtall og tar inn clutchen. Dauer også når jeg f.eks lar bilen stå i fri å trykker forsiktig på gassen og slipper. Så synker turtallet til bunn og den kveles. (dauer)

 

Er det noen som har en fungerende luftmengdemåler til salgt? Motorkoden er 2E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.