Clutchpedal returnerer ikke! Hva er galt?

Anbefalte innlegg

Har en Audi S2/3B. Clutchpedalen min returnerer ikke når jeg holder den inne en stund. Må hjelpe den ut igjen. Hva er mest sannsynlig problem; hovedpumpe eller slave? (Har nettopp byttet clutch) :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok slavepumpa som ligger bak pedalen. Var samme på min 80 for en stund siden. Satt i en fra en RS2. Veldig lett å bytte, men litt kronglete å komme til seff...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med den som sitter på gear-kassa? (trodde det var slaven.?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde dette problemet på min 2,2 10V audi 100 var det bare å fylle på mer bremsevæske i beholderen. Siden den hydrauliske clutchen henter væsken derfra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg gjort/kontrollert. Det er nok ikke der probl. ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med luftig av systemet? Høres for meg ut som et kjennt senario!

Slave blir som regel ikke ødelagt v. clutch bytte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok mest sannsynlig det Øystein hevder. Systemet er luftet tilstrekkelig. Lurer vel mest på om noen har erfart at pumpa som sitter på gearkassa har skapt problemer. Hvis ikke prøver jeg den som sitter på pedalen først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt 100%, men mener at vist pumpa på kassen er gåen så går pedalen stortsett ut/inn men det skjer ingenting med clutchen. Har hørt flere tilfeller som dette hvor det har vært pumpa bak pedalen som det var på min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Prøver den først. Takk tipset. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter dessverre med akkurat det samme, dette er etter tyveri (sikkert grisekjørt/slurt)

 

Har prøvd å lufte. men til ingen nytte, må vel ha trykkluft : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.