#1 Skrevet August 25, 2005 Jeg har en audi 80 B4 som jeg skal kjøpe nye felger til men det er så forferdelig dårlig utvalg i felger med boltsirkel4x108 så jeg lurte på å bygge om til 5 bolts kanskje? er det mye arbeid/vanskelig? skulle egentli kjøpe meg RS4 felger men fant meg noen MYE råere, Keskin KT6 Bay . å de tror jeg leveres bare i 5 bolts... Noen som kan hjelpe??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2005 Jeg har aldri hatt inntrykket av at det er dårlig utvalg av felger i 4x108. Du må kanskje se over noen lister for Forder, da både gamle biler som SIerra og nyere biler som Mondeo og Focus også bruker 4x108, og 35 i innpress som er ganske riktig for en Audi også. For å bygge om til 5-bolt så må du skaffe de fremre fjærbena med nav fra en Audi S2, og det er dessverre ikke de billigste delene, selv brukt. Bak er det plug and play med diverse deler fra 100 og A4. Søk litt på forumet, Hans Petter Nordbye har startet en laaang tråd om dette temaet for en tid tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2005 Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2005 For å bygge om til 5-bolt så må du skaffe de fremre fjærbena med nav fra en Audi S2, Det man også må tenke på når man bruker S2 nav framme er at diameteren på "drivakslingen" som går inn i S2 navet er hvist større enn andre B4 modeller. Derfor må man hvist til med S2 drivakslinger også.(eller tar jeg helt feil nå- rett meg den som her peil) Og igjen satse på på flensene på girkassen passer omhverandre. Personligt bygde jeg om komplett S2 drivsytem foran og spesialtilpasset S2 6tr. drivflenser på en A 100 V6 2,8 kasse (som igjen er en laaaang historie). Bak er det som Per sier, 'grise' enkelt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...