#1 Skrevet August 25, 2005 Får disse dekkene ekstra billig selv om de er ganske rimelige fra før men sliter litt med å finne grundige tester/vurderinger av disse. Noen som har praktiske erfaringer eller veit om noen tester? Våtegenskaper er interessant f.eks. Tenker til normal bruk. Konkret tenker jeg på dim 225/40/18 (92W). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2005 En kompis har disse på sin 91mod Sierra Cosworth 4x4 og han har dim 215.35.18" på dekka og er meget fornøyd med de! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2005 Kjører disse dekka i dim 235/35-19 på min 2001 A6 1.8T. Min første sesong med denne type dekk. Jeg må si jeg er godt fornøyd med dekka. Fungerer fint til normal bruk. Kjør etter forholda, og du har helt greie og ikke minst rimelige dekk som varer en stund. Litt hard gummiblanding, men det funker hvis du som sagt bruker hue og tar dine forholdsregler. Er du en real apekatt som bare må gi bånn gass ut av hver eneste lyskryss, eller ligge i firehjulssladd i hver sving, så kan du nesten glemme det uansett. Jeg har hatt flere krappe oppbremsinger og ivrige akslerasjoner med dekka både på vått og tørt føre, og det sitter. Iallefall godt nok for meg. Men jeg tror nok du bør holde deg unna NS-I, de har en annen gummiblanding. Var litt skeptisk til fabrikatet før jeg kjøpte disse, men vår lokale dekkpusher http://www.jonsdekkogfelg.no lot meg prøve de i noen uker først. Kunne bytte i noe annet hvis jeg ikke var fornøyd, men som sagt kjører jeg dekka den dag i dag. Hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe disse igjen. Dessuten er Nankang ifølge dekkpusher Jon alltid tidlig ute med de heftigste dimensjonene, så de kan umulig være så dårlig som noen hevder. Når jeg i tillegg ser på skrift og spesifikasjoner på dekksidene er de skremmende like andre og langt dyrere dekk. Jeg for min del tror kanskje de kommer fra de samme produsentene.... Men som alltid....du får som regel det du betaler for. Kristian. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2005 Har disse dekka selv i 225/40x18, og er godt fornøyd med dem. Så klart er det ikke det beste du får tak i, men jeg ble positivt overrasket. Jeg vet også om flere som kjører på disse dekkene, og som er godt fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2005 Eg køyrer med desse sjølv, fungerer heilt greit... Billiig og bra!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2005 For å komme med et negativt innspill, så er sliteinndeksen litt lav i forhold til andre merker. Tror den var på 200. Litt mer kjente merker ligger på rundt 300. Men hvis man lager et regnestykke på dette går det sikkert opp i opp med tanke på pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2005 Jeg kjørte 100 runder på Rudskogen med aktiv venstrebremsing og brutal kjøring. Dekka står på bilen ennå og er nesten like fine! Jeg er mektig imponert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2005 For å komme med et negativt innspill, så er sliteinndeksen litt lav i forhold til andre merker. Tror den var på 200. Litt mer kjente merker ligger på rundt 300. Men hvis man lager et regnestykke på dette går det sikkert opp i opp med tanke på pris. Sliteindeksen er oppgitt til 340 for disse om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2005 Kjørte med disse på Corren i noen uker. Glatteste dekka jeg har vært borti, spesielt på våt asfalt og veimerking. Men jeg syns de støyet lite og prisen er bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2005 jeg kjører disse i 235/35-19 nå på passat`n og der syntes jeg dem støyer mer enn falken, men kjørte disse på en 2004 mod A4 med 225/40-18 på og der la jeg ikke merke til støy så godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 26, 2005 Heisann!! Har kjørt ut noen sett av Nankang. NS1 var rett å slett farlige på vått føre, med tanke på unnamanøvre og "litt" aktiv kjøring... NS2 som jeg kjørte på sisst var jeg noe mer fornøyd med. Bedre gummiblanding, høy km, og tilfredstillende lite støy. Men prisen står ennå i kontrast til egenskapene i dekket. Vått og/eller kjølig føre er ikke tiltenkt disse dekka. Men er mer en gode nok for tørt føre på sommerstid. En merker hvilke kvalitetsdekk en har på bilen den dagen du trenger de som mest. Unnamanøvre og full brems. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 26, 2005 Sliteindeksen er oppgitt til 340 for disse om jeg ikke husker feil. Må ha sett feil dekk i butikken en gang i vår da. Mener bestemt jeg så et Nankang dekk med det mønstret i butikken der med 200 i sliteindeks. Legger meg flat etter å ha funnet denne siden http://www.ciservice.no/index.php?sub_menu_id=1&menu_id=20&type=view&stat=110 Litt snodig at de ikke har oppgitt 340 på alle dim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2005 Fikk NS-II i 225/40-18 mot min vilje i år (skulle egentlig ha Yokohama, lang historie), og var veldig skeptisk til dem på forhånd. Må si at dekkene har overrasket meg svært positivt, ikke minst i forhold til prisen. De støyer og sporer lite og jeg synes ikke de er spesielt glatt på vått føre heller. Snakker for ordens skyld om 'vanlig' kjøring. Har heller ikke prøvd andre dekk i samme dim på Audien. Muligens er direkte sammenligning litt urettferdig pga biltype, og Yokohamadekkene er kanskje et dårlig eksempel he he, men jeg hadde Yokohama A-520 og Toyo Proxes TS-1 i henholdsvis 215/40-17 og 205/40-17 på Golf 3'en min og begge disse husker jeg som direkte skummel på våt asfalt på den bilen. Ingen slike bekymringer med Audien og NS-II. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...