Anbefalte innlegg

Var på Audi i dag og skulle få org. fargekode på RS4 felgene jeg har, men det hadde de ikke og kunne ikke få tak i heller :confused:

Noen her inne som vet, eller er det sant som de sa?

(Er snakk om 2004 modell felg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det er med fargekoder til felger, jeg har sjekket på hiddenen vi bruker til å blande fargene med og det var ikke noen felg produsenter inne i systemet der. Men du kan jo prøve å høre med en lakkleverandør til uka, f.eks. Spies Hecker. Nummeret til sentralbordet er 22 08 79 00, spør etter en tekniker. Det gikk rykter om at det er Ronal som produserer felgene til Audi, kanskje noen andre kan gi bedre svar på akkurat det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo alltids ann å gå den veien ja. Takk for nyttig info Kenneth : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargekoden pleier å stå i delekatalogen, på samme side som fargeoversikten til bilmodellen. Nå har jeg ikke tilgang til katalogen, så jeg kan ikke kontrollere for deg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står ikke på dele filmen. har sett etter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fargen fins hos oss.. vi bruker R-M. ring billakksenteret i dramen så fikser de farge til deg. fargen heter RS4 FELGSILBER!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fargen fins hos oss.. vi bruker R-M. ring billakksenteret i dramen så fikser de farge til deg. fargen heter RS4 FELGSILBER!?

R-M?! hva er det?

Så Billakksenteret i Drammen har lakkoden til meg altså...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

R-M er en lakkprodusent hvis jeg ikke tar helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikser koden til i mårra. legger den ut her da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sagt tidligere, fargekoden står i delekatalogen. Den gang jeg skrev det hadde jeg ikke delekatalogen tilgjengelig, det har jeg nå. Det fins da 2 forskjellige farger å velge mellom. De heter som følger...

L1L1 - Matt aluminium

LZ17 - Avus Silber

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig Per! La det på is tidligere siden andre påstod det ikke stod der...

Nå gjenstår det bare å finne ut hvilken av de to fargene jeg har på mine :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Standox i dag og han fant ut at fargekoden heter:

L1 - Matt aluminium

Z17 - Avus Silber

Nå gjenstår det bare å finne ut hvilken jeg trenger...??

Lurer på om Avus Silber har slik blå skjær slik biler med slik farge har?

Vil tro det er Matt Aluminium jeg trenger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk nok så er ikke bestillingskoden (fargekode som legges til delenummeret) den samme som lakkoden. Likevel, det jeg så i delekatalogen var at begge typer felg til RS4 (vanlig 8.5x18 og vinterfelg 7.5x18) pluss dekselet til vanlig felg hadde én kode, mens dekselet til vinterfelgen hadde en annen kode. Jeg vet ikke om det hjelper?

Ellers så kikket jeg på et par andre nyere Audier i katalogen og det ser ut til at LZ17 Avus Silber er standard farge på de fleste felgene fra Audi de siste 5 årene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk nok så er ikke bestillingskoden (fargekode som legges til delenummeret) den samme som lakkoden. Likevel, det jeg så i delekatalogen var at begge typer felg til RS4 (vanlig 8.5x18 og vinterfelg 7.5x18) pluss dekselet til vanlig felg hadde én kode, mens dekselet til vinterfelgen hadde en annen kode. Jeg vet ikke om det hjelper?

Ellers så kikket jeg på et par andre nyere Audier i katalogen og det ser ut til at LZ17 Avus Silber er standard farge på de fleste felgene fra Audi de siste 5 årene.

Så du hvilket nr som var til hva?

Tror jeg satser på Avus Silber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På delesiden for felger til RS4, så står bestillingskoden 1H7 på alt bortsett fra dekselet til vinterfelgen, som hadde best.kode 7ZJ. Kode 1H7 går da igjen på A4, A6, RS6 etc. På siden for lakkoversikt for de forskjellige modellene er det lakkoden LZ17 Avus Silber som går igjen, så jeg regner da med at LZ17 og 1H7 er den samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det Avus Silber i morgen.

Takker Per!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Z17 lakken var feil. Var metallic lakk. Hadde jeg vært litt lur hadde jeg spurt han som laget denne for meg om den inneholdt metallic. Får vel prøve den andre i morgen da...

Har to sett med RS4 felger nå. Ett fra 2003 og ett fra 2004. Og det viser seg nå at det er litt fargeforskjell på de to settene. Kanskje forskjellige felgprodusenter...?

Per! Fant de den koden i delekatalogen for bilen Audi RS4 eller? Er det samme felg som leveres som ekstrautstyr til A4 m.fl, som er orginal levert på RS4? (bortsett fra ET og bredde) Er vel kanksje litt feil og misvisende av meg å kalle det en RS4 felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket opp på RS4 først, og dobbeltsjekket til A4, A6 etc etterpå og fant samme koden på de fleste felgene på nyere Audier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.