1,9 TDK - Ujevn tomgang og mye røyk

Anbefalte innlegg

Golfen er blitt syk : mad :

Den er vanskelig å starte og går ujevnt på tomgang, nesten så den stopper. Røyklegger også deler av nabolaget når den først sviver.

Hører visse lyder fra registerreim(?). Kan slakk i reg.reim lage slike problemer? Den er byttet for ca. 30 000km siden.

 

Andre tips mottas med stor takknemmelighet ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur nokk jeg ville tatt opp og sett på reima di, hvis den er meget slapp, så er det bare og levere bilen dit du fikk den fiksa,

 

må jo si at det kan høres ut som om den har hoppet over en tann

 

da du skiftet regreim skiftet du da også vannpumpe????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da du skiftet regreim skiftet du da også vannpumpe????

Nei, vannpumpa blei ikke skiftet.

 

Hva vil meget slapp si? Hvor mye slakk skal det være i reima? Må nok ta meg en tur innom verkstedet og be de sjekke ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

da du skiftet regreim skiftet du da også vannpumpe????

 

Såvidt meg bekjent er ikke vannpumpa drevet av registerreima på en 1,9 TDK, dieselpumpa (hovedpumpa) derimot er drevet av registerreima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki da får jeg redigere svaret mitt med vanpumpe var litt halv blind da jeg leste og tentke pumpedyse.

 

oki her.

 

Rask skjekk, , sett motoren på merket på veiva, skru av toppdekselet, og se om kammen står riktig, se deretter på merket på diesel pumpa om det er riktig,

 

og så kan du finne ut om det er hvit/blå/svart røyk.

 

hvit = topp paknings lekaskje

blå= olje (lite sansynelig)

svart = feil tending/for mye disel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvit = topp paknings lekaskje

blå= olje (lite sansynelig)

svart = feil tending/for mye disel

 

Masse hvit røyk her. : bh : Er litt redd for at topp-pakning er lekk. Vil for lite diesel også gi hvit røyk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rask skjekk, , sett motoren på merket på veiva, skru av toppdekselet, og se om kammen står riktig, se deretter på merket på diesel pumpa om det er riktig,

Hvordan ser man at dette er linet opp riktig? Har linet opp veiva, men klarer ikke se at merket på pumpa peker mot noe fornuftig og er usikker på hva jeg skal se etter på kammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen!

Reima hadde tydligvis hoppa over. Sto en tann feil både på kam og pumpe. Sviver (forhåpentligvis) som den skal nå. Går ihvertfall mye reinere. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.