Golf Mk3: Forskjell på fjærbeinslagre mellom GL og VR6?

Anbefalte innlegg

det er nå vertfall ett helt annen oppsett enn det jeg har ;) og alt hos meg er nytt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg demontert og montert igjen demperen... fant ingenting som var galt : klø : har fortsatt den klonk lyden : bh :

Ingen som funnet ut av det=?? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som funnet ut av det=?? :confused:

Jeg har fremdeles ingen løsning på dette problemet, begynner å bli lei nå... begynte å spekulere litt på om det var foringene i bakstillingen, men det virker ikke logisk, for lydene oppstår heeeelt oppi dempertårnene inni bagasjen, og der er alt splitter nytt så jeg er helt rådløs nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ringe samen, så skal vi se på det en dag. Så får jeg ta en tur med deg... Tror nok at vi skal finne ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ringe samen, så skal vi se på det en dag. Så får jeg ta en tur med deg... Tror nok at vi skal finne ut av det.

hehe ja, jeg må nok krype til Samen for å be om hjelp ;) men har det travel for tida, så jeg for se når jeg har en ledig tid. men jeg tror ikke vi gidder å demontere hele greia bak igjen? alt er jo perfekt der nå, foruten om ulyden :P

lyst å hjelpe meg å skifte foringer i forstillinga også? tror det trengs, må bare konstantere hvilke som er klar for utskiftning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ingen løsning på dette problemet, begynner å bli lei nå... begynte å spekulere litt på om det var foringene i bakstillingen, men det virker ikke logisk, for lydene oppstår heeeelt oppi dempertårnene inni bagasjen, og der er alt splitter nytt så jeg er helt rådløs nå.

Jeg har helt nye foringer i bakstillingen:) så det er det ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har helt nye foringer i bakstillingen:) så det er det ikke

forstår ikke hva det kan være jeg da, for alt er jo som det skal være...

det kan jo være litt "bevegelse" i øvre del av dempertårnene, men hva som skaper denne bevegelsen vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forstår ikke jeg heller, jeg har det bare på høyre side jeg da! Irriterer meg noe jÆ**lig : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne du forresten lagt opp tegningene fra AKTE på Golf 3 bakre demper så jeg får studert denne litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har du noe å studere tok opp bildet av en 93 golf3 bakstilling

Image1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, føler at dette ikke henger helt i hop, syns det var litt mindre deler når vi satt det sammen.. men klarer ikke sette fingeren på det.

Glenn M: husker du om dette er korrekt i forhold til AKTE?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn Ove S: kom på en ting når jeg kjørte hjem fra jobb i dag, er det noen mulighet for at det kan være slakk i hjullagrene som genererer denne lyden?? syns mistenkelig at det ligner på samme "dunke" lyd som kommer når du presser dekket litt frem og tilbake når bilen står på bakken, som da tilsier at det er litt slakk i hjullagrene.

Det kan stemme siden du bare har lyden på en side, men jeg får det selv ikke helt til å stemme da jeg fikk byttet begge hjullagrene bak i fjor og fikk dem etterstrammet måneden etterpå pga. at de hadde gjordt noe galt når dem monterte.

Ett annet spørsmål som da må besvares er hvorfor denne lyden ikke kom med det orginale understellet og bare senkesettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har gjort en liten oppdagelse!

Lyden forsvinner hvis jeg kjører med en tung tilhenger!

Kjørte en biltralle med en golf2 oppå og lyden ble borte. så da er vel løsningen der: Ha alltid med deg en bil ekstra! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, vil ikke fylle bagasjen med betong heller da! men jeg får desverre ikke testet ut denne teorien for jeg har ikke noe hengerfeste.

viss vi da tenker litt så blir jo fjærene mer belastet ved å trekke en henger, kanskje gummi kon'en i toppen av dempertårnet presser seg bedre på plass ved mer vekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er det jeg også tror, men orker ikke se på det før til sommeren igjen tror jeg, kaldt å mekke nå:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være at disse gummi dingsene er "tørre" og må smøres med minimalt med silicon? var en som nevnte noe slik på BF. selv om de er nye liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det. det er jo noe som ikke blir trykket ordentlig sammen i og med at det blir borte når fjærene har stor belastning. jeg skal prøve å skjære til en gummi (pakkning) å legge imellom karrosseri og den gummi dingsen fjæra sitter i. 1-2 mm tykk gummi pakkning sånn ca og da vil jeg tro at problemet er løst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn Ove S. har skjedd en liten åpenbaring hos meg også nå... nå er det bare høyre bakdemper som "klukker" har du funnet noe mer utav problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har alltid bare vært høyre bakdemper hos meg, klukker enda:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen andre som kjenner til dette problemet? eller har løsningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har forresten ikke nevnt at settet er fra SuperSport, samme leverandør du har på settet ditt herr Strandheim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er lyden borte hos meg, etter å bilen var inne på verksted for å bytte kammer, grenrør osv er lyden blitt borte:) merkelig, ha sa han måtte vri litt på eksosen for å få på grenrøret.. kan det ha vært eksos røret som skranglet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at ikke eksosklemma ligger borti traversen bak.....sjøten på eksosen er på en idiotisk plass...men problemet synes kun når bilen står på bakken eller på ei grav eller mekke bru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke det er fra eksosen nei, for den dunkinga fikset jeg, det var ei eksos klemme som lå å slo borti bakstillingen, kappet av endene på noen bolter så var det i orden.

men denne klukkinga har jeg ingen anelse om.. blir mer og mer fortvilet over denne ulyden... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.