Anbefalte innlegg

Vet det har vært en del skriving om disse problemene til 1,8T passat, men jeg har prøvd å søke litt rundt, men fant ikke så mange som hadde det samme som jeg..

 

Så her er det som er problemet:

 

Når jeg ligger f.eks i 4 gir og girer ned til 3 pga forbikjøring så kommer det på en måte en slags myk fjusking (ingenting skjer) til den så begynner å dra.. Dette skjer nesten på alle girene, men ikke hver gang..

 

Og når jeg så prøver å dra den til rødmerkinga og nærmer meg 4500 - 5000 omdr så kutter den litt og kommer litt, kutter litt og kommer litt osv.. samtidig bruker den jævli lang tid på å komme seg opp dit..og er nesten umulig å få den til rødmerkinga.. : bh :

 

Noen som har en formening om hva dette kan være??

Alle svar mottas med takk ..

 

 

-Har forresten spylt LMM-en med bremserens men det gjorde ikke noe forskjell..

-Har også tenkt å prøve å bytte om til rs2-en sine plugger, noen som vet om disse passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det har vært en del skriving om disse problemene til 1,8T passat, men jeg har prøvd å søke litt rundt, men fant ikke så mange som hadde det samme som jeg..

 

Så her er det som er problemet:

 

Når jeg ligger f.eks i 4 gir og girer ned til 3 pga forbikjøring så kommer det på en måte en slags myk fjusking (ingenting skjer) til den så begynner å dra.. Dette skjer nesten på alle girene, men ikke hver gang..

 

Og når jeg så prøver å dra den til rødmerkinga og nærmer meg 4500 - 5000 omdr så kutter den litt og kommer litt, kutter litt og kommer litt osv.. samtidig bruker den jævli lang tid på å komme seg opp dit..og er nesten umulig å få den til rødmerkinga.. : bh :

 

Noen som har en formening om hva dette kan være??

Alle svar mottas med takk ..

 

 

-Har forresten spylt LMM-en med bremserens men det gjorde ikke noe forskjell..

-Har også tenkt å prøve å bytte om til rs2-en sine plugger, noen som vet om disse passer?

 

Ser du har planer om å bestille VAG Com eller tilsvarende, uten diagnose så er det ikke lett å si hva problemet ditt skyldes. Det er mange komponenter det kan være feil på.

 

Hva gjelder plugger så bør du holde deg til de som er tiltenkt motoren din, 101 000 063 aa hos den lokale VAG sjappa om jeg husker rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville prøvd å bytte LLM for det virker for meg som det er den som er dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har planer om å bestille VAG Com eller tilsvarende, uten diagnose så er det ikke lett å si hva problemet ditt skyldes. Det er mange komponenter det kan være feil på.

 

Hva gjelder plugger så bør du holde deg til de som er tiltenkt motoren din, 101 000 063 aa hos den lokale VAG sjappa om jeg husker rett.

 

Ja det kan nok være så mangt, men får se om jeg kjøper meg nye plugger eller ikke.. hmm...

 

Mn takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville prøvd å bytte LLM for det virker for meg som det er den som er dårlig.

 

ja tror nok at jeg kommer til å bytte den uansett.. Bilen har jo gått 143000km så det kan vel være på tide uansett hehe..

 

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet plugger på bilen, men går fortsatt like elendig.. : bh :

Må nok bestille en ny lmm i morra. Dersom det viser seg at det ikke er denne er det da noen som vet hva dette kan være..?

 

Kan det være noe med kammen, lambdaen, turboslanger e.l.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst det ikke er dette så anbefaller jeg deg å få sjekket bilen din med vag-com for å se om det kommer noen feil meldinger der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket alle slanger for lekasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt LMM nå og får den til fredag, så får jeg ihvertfall svar på om det er den. Har oxo bestilt vag-com nå og regner med å få den i posten om kansje 2 uker.

 

Må vel nesten ta med meg saloen og sjekke om det er no lekkasjer der..?

Er man heldig så er det kansje en simpel feil :)

 

Forresten, noen som vet om man kan bruke saloen til å sjekke sånt? Gjør jo selvfølgelig dette før det blir for varmt da. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville prøvd å bytte LLM for det virker for meg som det er den som er dårlig.

 

 

Du hadde nok rett ang LMM-en.. Bytta den ikveld og det var som om jeg skulle ha chippet den : smil : Er verdens mest happy person akkurat nå :)

 

Men takker for alle tips folkens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produserer VAG verdens dårligste LMM? Syns alle som har turbo (bensin/diesel) må bytte! Prisen er jo dryg og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. må nesten stille det samme spm. Kosta meg 1100,- for den lmm-en..

Men var jo verdt det til slutt : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel Bosch som lager LMM'ene til VAG. Har hørt en gang at VAG er litt gjerrige og bruker litt små LMM'er noe som gjør at lufthastigheten blir større gjennom måleren og fører til mer slitasje på sensorelementet. Noen andre her kan kanskje bekrefte/avkrefte om det stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det bjørn. og i tilleg så visst man setter på konfilter eller innsats filter så kommer det mye mere luft og ergo er sjansen større for feil.

 

men, neste gang du bytter LMM din Christine så få møller til å gjøre hele jobben for deg også. for du har 2 års dele garanti og da får du byttet den uten kostnad visst den skulle ryke.

 

LMM på passaten min røyk tre ganger på de to årene jeg hadde bilen og var bare å dra inn til møller å bytte. kostet ikke en krone.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det bjørn. og i tilleg så visst man setter på konfilter eller innsats filter så kommer det mye mere luft og ergo er sjansen større for feil.

 

men, neste gang du bytter LMM din Christine så få møller til å gjøre hele jobben for deg også. for du har 2 års dele garanti og da får du byttet den uten kostnad visst den skulle ryke.

 

LMM på passaten min røyk tre ganger på de to årene jeg hadde bilen og var bare å dra inn til møller å bytte. kostet ikke en krone.

 

Hehe.. Dette er jo sånt man burde visst før man byttet den, men gjort er gjort. Skal bytte til BSR optiflow filter når jeg begynner på K04 prosjektet mitt, men de sier at det er oljen på de filtrene som tar knekken på LMM. Men skal visstnok hjelpe dersom man vedlikeholder det ofte, så vi får satse på at LMM-en holder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil egentlig anbefale deg å bruke et filter uten olje, tor RAM-Air eller HPraid ikke skal oljes, skyt meg om jeg tar feil, men anbefales uten olje uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men nå er nok filteret bestillt :) Hadde hørt så mye positivt om det filteret.

Men når det evt skal byttes så kan man jo alltids prøve RAM-air kansje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.