Lysproblemer på audi 100 avant

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått et irriterende problem på instrumentpanelet i Audien min(90 modell). Blinklyspilene henger seg opp lyser hele tiden sammen med langlyslampa når jeg slår på kjørelysene. Når jeg slår på langlysene slår langlyslampa seg av. Lyset i kjørecomputeren blir borte når jeg slår på kjørelysene. Klokka "fader ut" når jeg skrur på langlysene. Er du fortsatt med??? Vel har du vært ut for lignende gi meg et hint, hadde blitt veldig takknemelig om noen kunne hjulpet.

 

Trond Brønstad

Trondheim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har fått et irriterende problem på instrumentpanelet i Audien min(90 modell). Blinklyspilene henger seg opp lyser hele tiden sammen med langlyslampa når jeg slår på kjørelysene. Når jeg slår på langlysene slår langlyslampa seg av. Lyset i kjørecomputeren blir borte når jeg slår på kjørelysene. Klokka "fader ut" når jeg skrur på langlysene. Er du fortsatt med??? Vel har du vært ut for lignende gi meg et hint, hadde blitt veldig takknemelig om noen kunne hjulpet.

 

Trond Brønstad

Trondheim

 

 

Jeg hadde dette på MIN audi 100 -90

det var jordingsfeil i instumentpanelet. litt vanskeli å finne, men jeg hentet jord fra en annen plass på panelet, da funket alt ok =)

kanskje en svakheit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kommer frem til at du trenger nye hendler for betjening av lys og viskere osv, så har jeg dette liggende. Selvfølgelig med cruisefunksjon og kjørecomputer betjening.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt samme problemet med min bil, har enda ikke funnet ut av det. Har tatt opp igjen flere loddinger på instrument papiret og brukt kontakt spray. Har prøvd å bytte lysbryteren uten hell.. Bilen min mangler også kjørelys men har alle lysa når jeg bruker lyshornet... Cruise kontrollen virker heller ikke, den forsvant når jordfeilen kom.. Bjørn: Hvor henta du jord ifra da? har du mulighet å legge ut bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan være løsningen på problemene. Jeg har gjort dette med hell på 3 instrumenter og det er ganske lett å se når du først får fra hverandre. Jeg skrapte vekk all korrosjon ( så ut som karamell eller knekk) med en liten flattrekker også vasket jeg over med elektrorens og en liten stiv børste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt samme problemet med min bil, har enda ikke funnet ut av det. Har tatt opp igjen flere loddinger på instrument papiret og brukt kontakt spray. Har prøvd å bytte lysbryteren uten hell.. Bilen min mangler også kjørelys men har alle lysa når jeg bruker lyshornet... Cruise kontrollen virker heller ikke, den forsvant når jordfeilen kom.. Bjørn: Hvor henta du jord ifra da? har du mulighet å legge ut bilder?

 

 

Jeg skal ha opp mitt intrumentpanel, men ikke før om ei uke. reiser vekk i morgen. da kan jeg ta bilder av det. mener å huske at det er flere "kretser" med jord, bare den "ene" som hadde mistet forbindelsen, da går det snikstøm via alle andre plasser der det vanligvis går 12v..eller no slikt.

 

men om ei ukes tid så, om du ha tid. jeg er plaget med kontaktfeil på oljetrykksmålern. og det ligger i "pluggen" bak panelet. 95% sikkert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange nyttige tips. Skal ta ut instrumentpanelet å se over det. Prøver først med litt rens og kontaktspray for så å gå grundigere til verks.

 

Å begynne å lete etter jordfeil ser jeg på som en håpløs oppgave, ihvertfall for meg som har begrensede kunnskaper om den slags. En tegning/bilde hadde gjort det lettere. Jeg vurderer det slik at det vil være enklere å skaffe seg et brukt instr. panel å bytte det enn å begynne å lete.

 

MVH

 

Trond Brønstad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.