Litt hjelp igjen. lukter svidd

Anbefalte innlegg

jadda. kan snart starte en egen tråd om bilen min (Ukas problem)

vannpumpa mi tok kvelden for ca 3 uker siden. etter MYE om å men så fikk jeg bytat den. meeen. etter at jeg bytta den, så har det begynnt å lukte svidd olje etter at motoren har blitt varm. synnes å den er svin tung å dra igang med 4 personer i bilen. samt at den drekker noe jæ...g med gazolin!

måtte jo delvis av med register reima når jeg bytta vannpumpe. kan jeg ha sleiva på noen hakk der eller? bytta å noen slanger til ...oljeluftinga? som var morkna sund. men syntes orginal oppsettet her var litt teit! så laga meg en egen vri! luftinga eller hva det nå enn er består av 3 gummislanger. å ett T stykke! men tviler på at det er dette som er feilen.

det er å oljegørr i innsuget.

motoren er en 1.8 liter a3 motor. 1997 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk registerinnstillingene, det er merker på svinghjul og på kamdrevet. Er dette korrekt sjekker du tenningen, om denne er alt for sen vil motoren bruke mer bensin. Bruk tenningspistol til dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er service time bestillt på møller. di sa di skulle gå over bilen å finne ut hva som er feil med den. skal vi vedde på hva reperasjons kostnadene kommer på eller? tipper ca 50 000 jeg. blah!

litt rar skapning som satt i kassa der da. jeg forklarte alle symptomene på bilen. feks slakke i rattet. knirk i forstilling. lukter svidd olje, osv osv. men det han var mest bekymret over var at jeg ikke hadde skiftet bremseveske på 3 år.... jadda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! en feil mindre! har lokalisert grunnen til at det eimer svidd olje fra motor`n. var en slange som hadde revnet på 2 plasser. hyggelig! så på mandan blir de tur til møller å bestille ny!

IM002454.JPG

IM002455.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.