#1 Skrevet August 29, 2005 Alle 20V audimotorer har kamkjede i tillegg til reim. Hva er bytteintervallen på disse? Selv har jeg en 3B motor som har gått 310000, men jeg har en kompis med en 1,8T med samme spørsmål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2005 Det er ikke noe intervall på det, men det står beskrevet en metode i reparasjonsbøkene for å sjekke om det er for mye slitt. Uansett ganske uvanlig at dette blir utslitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2005 Det er vanlig at motorer med kamkjede uten strammer får slakk og begynner å lage ulyd. Har selv byttet på en 7A motor ( uten stammer ) hvor det var veldig mye slakk og tilsvarende mye ulyd. Har også en bil med AEB ( 1.8T ) motor med kamkjedesrammer og her ser ikke slakk ut til å være noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2005 Byttes vare sammen med kjedestarmmer når denne begynner å bli sliten...ikke helt uvanlig problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2005 Kamkjedestrammer/forstiller på de langsstilte 1,8T motorene (Passat, A4 og A6) har vært en liten svakhet på enkelte senere årmodeller. (00 og 01 iallefall) Byttet en del på garanti og det ble gitt noe utvidet dekning da disse bilene stor sett ble solgt før 3-års garantien kom 01.11.2001. Det ble slakk og rakling uvanlig tidlig, 80'-120' km på de bilene det gjaldt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...