Vurderer og kjøpe "ny" bil 86 Golf syncro

Anbefalte innlegg

Syncro driver kun fremme til den spinner - da kobler viskosen inn og drar med bakdekka. Sjekk at den driver på alle hjul......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnager en del ekstra dekk i forhold til permanent firhjulstrekk det...

 

Merket forskjellen mellom en Honda CRV og Quattroen...

 

er det noen viscoseklutcher som kan være gåene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen hvor mye suppe de bruker det er en 1,8 i den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min går på mellom 1 - 1,2 - så den må da gå under literen sko en tro.

 

Viskosen kan være defekt ja - koster 30 k på møller er jeg blitt fortalt...

 

Deler til syncro systemet - og bakstilling gjenerelt er noe stivt i pris ...

 

Men for all del - rått med syncro på glatta - ivertfall min 91 mod g60 ...

 

På min er det sperre bak - så den går så absolutt ann å leke seg med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går de ofte istykker, eller er det noe som varer og varer?

 

Hvor mye hester tåler forresten drivverket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg kan huske, har veldig mange av de jeg har sett til salgs de siste åra, som har gått 200.000km++, enten byttet girkasse, eller hatt behov for det.

Dette gjelder "vanlig" 1.8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye hester tåler forresten drivverket?

 

G60 hadde forsterket drivverk (visko-kobling) hvilket får meg til å tro at 90-hesteren ikke tåler altfor mye effektøkning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg kan huske, har veldig mange av de jeg har sett til salgs de siste åra, som har gått 200.000km++, enten byttet girkasse, eller hatt behov for det.

Dette gjelder "vanlig" 1.8.

 

Eier sa dette når jeg spurte om girkassa:

 

"Gearkassen er ok, mener den ble tattopp og fikset for noen år siden, men gearoverføringa er ikke god, litt som å røre i grøt... Skurrer litt av og til når man girer ned til 2. gear. Tror det er overføringen som ikke er skikkelig justert etter at festet falt av for en stund siden."

 

Noen som har erfaringer med dette? (røringa og skurringa)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går de ofte istykker, eller er det noe som varer og varer?

 

Hvor mye hester tåler forresten drivverket?

Mine erfaringer er at det ikke varer evig akkurat....

 

ta et søk på forumet og jeg tror du finner noen eksempler ...

 

g60 har forsterket drivverk - så tror ikke det som sitter i 90 hk en tåler alt for mye ...

 

Da er det like greit å kjøpe en som er ferdig med større motor "hint hint" ..

 

Giroverføringen kan føre til litt tull, men det høres ut som om syncroniseringsringen på 2 kan begynne å bli litt slakk i det tilfellet ?

Om du vil ha mer motor måtte det vert å tatt inn et rally vrak å brukt deler fra dette .... alt passer da over ... ( bytte komplett motor - drivverk -bremser - ledningsnett osv..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som har denne syncroen nå. Planen min har vært å enten ordne det understellet som er på, eller få tak i fra en kræsjet passat g60 eller rally. Har hørt rykter om at dette skal passe rett over.

Har ikke testet bilen med hele understellet på plass jeg, men tidligere eier sa det var kast i mellomakslingen. Siden har jeg blitt fortalt at det kunne være opplagringen til akslingen. Uansett må man jo få tak i dette brukt, ettersom det koster mer enn bilen å kjøpe nytt...

 

Når det gjelder gearkassen kan dette stemme. Denne gearkassen mener jeg har vært åpnet før, for noen år siden og syncronringer og noen hjul eller no ble byttet. Når jeg gearer ned fra 3 til 2 skurer den, men hvis man passer på å trø clutchen helt til buns, og tar den litt forsiktig går det helt greit. Vet ikke hva det kan være jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er syncronringer noe man kan bytte selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente på ingen måte å ødelegge tråden, men er en del vesentlige punkter som er kommet frem nå - som fort kunne blitt problemer for både selge og kjøper ...

 

 

Lykke til videre med salget.

 

 

( som nevnt - en passat g60 eller en rally som donør bil så har du alle delen du trenger for å bygge g60 syncro )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er ingen tråd ødelagt ;)

 

Det er veldig vanskelig og skulle kjøpe en type bil man ikke har snøring på uten og spørre seg for :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan vel nevne at 90hk syncron tåler bra effekt

Min fekk turbomotor med ~180hk tidleg på nittitalet og gjekk fint i årevis med dette ca 100,000km.

Gearkassa rauk lenge etter at turbon var plukka av.

Så sette eg i g60motor og har ikkje hatt trøbbel med gear.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har senke sett om du trenger høyde juster bart helt nytt om det er intresse for noe sånt 6000kr ny pris ovar 7000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.